سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خنده زیاد برحذر باش که دل را می میراند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 
   

رؤیاى پوچ هشت تایى پرسپولیس - مجید جهانپور
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:15بازدید دیروز:3
 

عباس :: 86/6/1::  12:53 عصر

 

تصادف راننده پگاه در راه تهران

حریف پرسپولیسى ها
با تأخیر به تهران رسید

پى تصادف شدید راننده اتوبوس حامل کاروان تیم پگاه، این تیم گیلانى با تأخیر چند ساعته به تهران رسید. کاروان پگاه گیلان که براى دیدار برابر پرسپولیس در هفته دوم لیگ ساعت ۱۰ صبح دیروز با یک دستگاه اتوبوس از رشت به تهران حرکت کرد، به علت تصادف راننده اتوبوس با وقفه چند ساعته وارد تهران شد.راننده اتوبوس حامل اعضاى تیم پگاه نیز که در پلیس راه خارج از شهر رشت براى زدن ساعت از اتوبوس خارج شد، به علت تصادف با یک دستگاه پراید به شدت مصدوم شد.میزان آسیب دیدگى این راننده اتوبوس به حدى بود که بلافاصله توسط نیروهاى امدادى و با یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان پورسیناى رشت منتقل شد.

به همین دلیل بازیکنان پگاه گیلان ساعتى کنار جاده منتظر نشستند تا یک دستگاه اتوبوس دیگر براى اعزام آنها به تهران در صحنه بروز تصادف حاضر شود. این تیم به همین دلیل با تأخیر چند ساعته به تهران رسید.

 
رؤیاى پوچ هشت تایى پرسپولیس


146433.jpg
جمعه ۲/۶/۸۶ هفته دوم لیگ برتر
ساعت ۱۵:۱۹
ورزشگاه آزادى
میزبان: پرسپولیس تهران
میهمان: پگاه گیلان
تماشاگر احتمالى: ۶۰ هزار نفر
داور: هدایت ممبینى کمک ها: علیرضا کهورى و محمدرضا ابوالفضلى
مصدوم: ذوالفنون، نظرمحمدى، پیرعندلیب، پوریعقوبى (پگاه)، باقرى (پرسپولیس)
146472.jpg

 این اولین بارى است که پرسپولیس مدل جدید، با سرمربى جدید، بازیکنان جدید و شکل و شمایلى تازه رودرروى هوادارانش قرار مى گیرد چرا که اولین بازى قرمزها در لیگ هفتم حرفه اى در آبادان و کیلومترها دورتر از چشم دوستدارانش با موفقیت همراه شد و حالا همه آنهایى که به این تیم امید بسته اند منتظر هنرنمایى مقابل پگاه و البته یک پیروزى دلچسب و امیدوارکننده هستند.
پرسپولیس در حالى به مصاف پگاه مى رود که برخلاف سنوات گذشته و فصول قبلى لیگ برتر این فصل را با موفقیت و برد شروع کرده و در یک مصاف سخت و نفسگیر ۳ امتیاز شیرین را از جهنم آبادان با خود همراه آورده است.
دومین بازى سرخ ها نیز مثل دیدار اول مقابل یک تیم تازه وارد به لیگ برتر است و شاید براى تیم پرطرفدار پایتخت این قرعه، مناسب به نظر بیاید. پگاه درست مثل صنعت نفت هنوز به طور کامل در حال و هواى لیگ برتر قرار نگرفته و شاید دلیل اصلى شکست خانگى صفر - ۲ مقابل سپاهان نیز ناشى از همین مسأله باشد.
اما شاید بازى فرداى پرسپولیس - پگاه تداعى کننده اولین بازى پرسپولیس در لیگ چهارم حرفه  اى باشد. سخت نیست اگر به خاطر بیاوریم در آن روز به یادماندنى استادیوم آزادى چه حال و هوایى داشت و سر آخر چه نتیجه اى رقم خورد که شاید تا مدت هاى مدید از یاد هیچ پرسپولیسى پاک نشود. پرسپولیس آن سال که سکان هدایتش را به وینکو بگوویچ کروات سپرده بود واقعاً تیم خوبى داشت و شانس اول قهرمانى به حساب مى آمد. حضور توأمان على دایى، کریم باقرى، حامد کاویانپور، جواد کاظمیان، علیرضا امامى فر، افشین پیروانى، مهرداد میناوند و ... یک تیم پرمهره و مقتدر را روانه میدان پگاه کرد تا جمعیت یکصدهزار نفرى حاضر در ورزشگاه از تماشاى این پرسپولیس و نمایش بى نقصش لذت ببرند. اتفاقاً همین طور هم شد و بازى روان و تهاجمى مردان قرمزپوش از پگاه یک حریف دست و پا بسته ساخت تا این تیم گیلانى ۸ بار به علامت تسلیم دست ها را بالا ببرد و تنها ۲ بار گل هاى خورده را جبران کند.
آن روز ورزشگاه آزادى مثل دیگى جوشان به غلیان درآمد و رقص وینکو بگوویچ پرسپولیس و هواداران این تیم را به قهرمانى بسیار امیدوار کرد هر چند در ادامه فصل آنقدر اوضاع به هم ریخت تا رؤیاى قهرمانى خیلى زود به فراموشى سپرده شود.
در بازى معروف به ۸-۲ اما پژمان نورى تک ستاره تیم مغلوب بود و یکى از گل هاى تیمش را با حرکتى انفجارى به ثمر رساند تا بعدها به واسطه این بازى درخشان و نمایش هاى کم نوسان راه پایتخت را پیش گیرد و پیراهن سرخ را بر تن کند.
مجید جهانپور سرمربى امروز پگاه آن روز هم روى نیمکت تیمش نشسته بود و فیروزه اى پوشان را هدایت مى کرد و حالا باید براى جلوگیرى از تکرار آن نتیجه و حتى جبران آن پس از ۴ سال دوباره رودرروى پرسپولیس قرار بگیرد. درباره ساشا ایلیچ گلر مقدونیه اى پگاه اما جریانى برعکس آنچه در قبال پژمان نورى اتفاق افتاد روى داده چرا که او فردا باید روبروى تیم سابقش پرسپولیس قرار بگیرد و به مهاجمان پرتعداد این تیم اجازه هنرنمایى ندهد.
به هر حال پرسپولیس بعد از ۴ سال در آغازین روزهاى لیگ حرفه اى باید مقابل پگاه گیلان قرار گیرد. تیمى که در هفته اول رقابت ها در زمین خود با ۲ گل مغلوب سپاهان شده و با کسب این نتیجه لیگ هفتم را بد آغاز کرده است. پگاهى ها طى هفته اخیر با بازیابى روحیه خود و فراموشى این شکست در پى جبران مافات برآمده اند اما خود به نیکى مى دانند بازى کردن و نتیجه گرفتن مقابل پرسپولیس تا بن دندان مسلح که از سوى هزاران هوادارش حمایت مى شود کار دشوارى خواهد بود.
 هواداران پگاه هم از مجید جهانپور و تیمش توقع اعاده حیثیت دارند و مى خواهند ثابت کنند تیم شان بعد از حضور دوباره در لیگ برتر اصلاً به فکر بازگشت به دسته اول و سقوط نیست. این تیم گیلانى در سال هاى گذشته مقابل پرسپولیس نتایج خوبى کسب نکرده چرا که مقابل این تیم بزرگ و پرمهره تهرانى بى محابا و هجومى بازى کرده و در نهایت تسلیم صرف بوده است. این بار اما به نظر مى رسد خصوصیات ویژه جهانپور که همانا تفکرات دفاعى و محتاطانه اش به شمار مى رود در مقابل پرسپولیس نمایش دیگرى را باعث شود و البته نتیجه اى بهتر از آنچه در فصول قبل دیده مى شد روى اسکوربورد دیده شود.

پژمان نورى
146439.jpg
پژمان نورى هافبک شمالى که سابقه بازى درپگاه و گلزنى به پرسپولیس با پیراهن این تیم را دارد امروز یکى از امیدهاى اصلى قطبى براى موفقیت است. پژمان در بازى با نفت آبادان على رغم آنکه در یک پست غیرتخصصى قرار گرفت (دفاع چپ) اما یکى از بهترین هاى پرسپولیس بود و نمایش کم نوسان و جالب توجهى ارایه کرد از این رو انتظار مى رود مقابل پگاه نیز یکى از خوب هاى پرسپولیس باشد.
نگاه فنى
فقیر و غنى


از لحاظ مهره وضعیت پرسپولیس کاملاً با پگاه متفاوت است چرا که در تیم شمالى فقط در خط دفاع بازیکنان نامدارى دیده مى شوند و بقیه نفراتى متوسط و جوان هستند.
مجید جهانپور فردا یک تغییر در تیمش مى دهد و احتمالاً تقى پور را براى مهار مهاجمان پرسپولیس در زمین خواهد گمارد. باید دید با این وضعیت پگاه مى تواند جلوى پرسپولیس که فقط و فقط از این بازى برد مى خواهد ایستادگى کند یا …؟
ساشا ایلیچ

146436.jpg
گلر مقدونیه اى پگاه که فصل گذشته در لیگ دسته اول ۱۳ هفته پیاپى گل نخورد و دروازه اش را بسته نگه داشت حالا باید مقابل توپخانه قرمزها در تهران ایستادگى کند.او که در مدت حضورش در پرسپولیس همواره گل هاى زیبایى مى خورد در  آستانه بازگشت به لیگ برتر بازهم گل زیبایى از زادمحمود دریافت کرد تا متوجه شود بازى در لیگ برتر تا چه حد با دسته اول تفاوت دارد.البته او مى خواهد فردا مقابل پرسپولیس ثابت کند دیگر گل هاى ساشا ایلیچى نمى خورد و به نوعى روى آنها را کم کند.

دوئل هاى قبلى

دیدارهاى قبلى: ۱۰ بازى
برد پرسپولیس: ۹
برد پگاه: صفر
گل زده پرسپولیس: ۳۶
گل زده پگاه: ۶
بهروز رهبرى فر با ۵ گل (پرسپولیس) و شاهین بنى احمد با ۲ گل (پگاه) بهترین گلزنان ۲ تیم بوده اند.
پگاه در طول حضورش در لیگ، فقط ۳ بار در خارج از خانه به پیروزى رسیده است که آخرین آن در فصل ۸۳ مقابل فجرسپاسى بود.
پگاه ۵۵ درصد بازیهاى خود در لیگ را با شکست به پایان برده است که در بین تیم هاى لیگ برترى رکورد محسوب مى شود.
پرسپولیس در ۱۱ بازى اخیر خود بدون شکست باقى مانده است. آخرین شکست سرخپوشان در اسفند ماه گذشته مقابل پیکان رقم خورد.
پگاه در صورتى که ۲ گل به ثمر برساند، تعداد گل هاى زده خود را در لیگ به ۱۰۰ خواهد رساند.
۲ تیم ۴ بار نیز در جام حذفى به مصاف هم رفته اند که حاصل کار ۳ برد براى پرسپولیس و یک تساوى بوده است.

افشین قطبى: مى دانیم چگونه پگاه را ببریم

افشین قطبى پس از پایان تمرینات دیروز پرسپولیس گفت: تیم ما قبل از بازى با پگاه شرایط بسیار خوبى دارد و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در بازیهاى آینده نیز موفق تر و بهتر عمل کنیم. مى خواهیم فضاى بین خطوط را به حداقل برسانیم و خط دفاع و هافبک را با هم هماهنگ تر سازیم تا با کمترین تغییر بهترین نتیجه را بگیریم. شخصاً دوست دارم فورواردها اولین خط دفاعى پرسپولیس باشند تا بازى براى حریف دشوار شود. قطبى با اشاره به بازى اول مقابل صنعت نفت گفت: در آن بازى واقعاً گل هاى مفتى خوردیم. پرسپولیس در برابر صنعت نفت سازماندهى خوبى نداشت اما در بازیهاى آینده این موضوع وجود نخواهد داشت.
اگر بخواهیم اول باشیم، نباید در زمین حریف دو گل بخوریم. بازى با پگاه برى من بازى مهمى است. اصلاً این قضیه مهم نیست که آن ها چگونه بازى مى کنند، بلکه مهم این است که ما مى دانیم چگونه باید این تیم را ببریم. قطبى همچنین در مورد برخى اظهار نظرها در مورد این که او در ارنج تیم نقشى ندارد، گفت: هر کس هر چه مى خواهد بگوید همه مختارند که حرف خودشان را بزنند اما در پرسپولیس همیشه من حرف آخر را مى زنم. در بازى با صنعت نفت نیز به دلیل این که من تنها پنج روز با پرسپولیس بودم، از تفکرات مربیان تیم بیشتر استفاده کردم و این نیز از هوشیارى من است.
 من با هوشم؛ قطعاً مى دانم که چگونه پرسپولیس را هدایت کنم. این که از تجربه مربیان استفاده کنم نشان از تجربه بالاى من دارد. حالا دیگران هر تفسیرى از این همکارى دارند، مهم نیست.
مجید جهانپور: مى خواهیم ناکامى هفته اول را جبران کنیم

 مجید جهانپور سرمربى پگاه گفت:  پرسپولیس تیم خوب و پرطرفدارى است. دیدار سختى پیش رو خواهیم داشت به خصوص آنکه هفته اول از نظر نتیجه، برابر سپاهان ناکام بودیم. در هفته اول تمام آمار فوتبالى به نفع ما بود و از نظر شوت، سانتر و موقعیت خطرناک برتر از سپاهان بودیم اما حریف توانست روى غافلگیرى ما به گل برسد. سرمربى پگاه مى گوید: در این هفته مى خواهیم آن ناکامى  را جبران کنیم و مى دانیم که کار آسانى نیست. البته بازیکنان از نظر روحى در شرایط مطلوبى قرار دارند و مى توانیم با ارایه یک بازى خوب، نتیجه هم بگیریم.
جهانپور در خصوص باخت ۸ - ۲ برابر پرسپولیس در لیگ برتر سوم، گفت: امیدوارم آن نتیجه تکرار نشود البته در همان فصل نیز ما بعد از باخت، موفق شدیم تیم پاس را شکست بدهیم و در دور برگشت با پرسپولیس مساوى کردیم آن هم در شرایطى که یک پنالتى را از دست داده بودیم. سرمربى پگاه بازى فردا با پرسپولیس را پیش بینى نمى کند: نتیجه را نمى توان پیش بینى کرد اما حریف را به خوبى آنالیز کرده ایم. نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را به خوبى مى شناسیم. به نظر من بازیکنان حریف اسم و رسم دار تر از بازیکنان پگاه هستند اما امیدوارم بازیکنانم بتوانند در حد توان خودشان ظاهر شوند.
واعظى: مقابل پگاه گل نمى خوریم
 مهدى واعظى دروازه بان اول پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت خود و دیگر دروازه بانان در تمرین این تیم مى گوید: تمامى دروازه بان ها بعد از بازى در آبادان، تمرینات بسیار خوبى را زیر نظر سعید عزیزیان انجام داده و فکر مى کنم دیگر از دوران بدنسازى فاصله گرفته ایم. وى ادامه مى دهد: تماشاگران باید خیالشان کاملاً راحت باشد چون در بازى هاى بعدى هم هماهنگ تر مى شویم. چنانچه درون دروازه باشم، سعى مى کنم که گلى را دریافت نکنم. واعظى در مورد سایر دروازه بانان اضافه کرد: از حالا نمى توانم بگویم که در بازى روز جمعه در ترکیب ثابت هستم چون فرشید کریمى و علیرضا حقیقى خیلى خوب تمرین کرده اند و فکر کنم روحیه بسیار مناسبى دارند. امیدوارم حسن رودباریان هم هرچه سریع تر سلامتى خود را به دست آورده و به تمرینات برگردد.

حیدرى مقابل پگاه
بازى مى کند

 مدافع بلندقامت پرسپولیس با رهایى از بند آسیب دیدگى مشکلى براى همراهى این تیم در دیدار برابر پگاه نخواهد داشت. سپهر حیدرى که در تمرین سه شنبه و به دلیل برخورد با فرشید کریمى از ناحیه ران پا دچار آسیب دیدگى شده بود از روز گذشته مجدداً به تمرینات گروهى پرسپولیس بازگشت و همپاى سایرین تمرین کرد تا ثابت کند که براى بازى جمعه مشکلى ندارد. کادر پزشکى پرسپولیس هم بهبودى سپهر حیدرى را تأیید کرده و این مدافع فردا مقابل پگاه به میدان خواهد رفت.

جهانپور‌:
نیمه ‌اول سرنوشت ساز است

 

 پگاه گیلان که لیگ ‌برتر را با یک شکست خانگی آغاز کرد، فردا در یک بازی سخت مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت‌. مجید جهانپور شرایط تیمش را نسبت به هفته گذشته مناسب ‌تر می‌داند‌. او گفت: باید ثابت کنیم که در بازی اول مستحق شکست نبودیم‌.

پس از نتیجه بدی که در بازی اول گرفتید، حالا شرایط تیمتان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
وضعیت تیم ما نسبت به هفته قبل بهتر است و دو بازیکن مصدوم هم داشتیم که حالا شرایط بازی را پیدا کرده‌اند‌. اعتقاد من این است که مقابل سپاهان غافلگیر شدیم و آمار بازی نشان داد که بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم‌. امیدوارم در بازی با پرسپولیس بدشانسی نیاوریم تا نتیجه دلخواه‌مان رقم بخورد‌.

خیلی‌‌ها شانس برد پرسپولیس را بیشتر می‌دانند‌.
به هر حال آنها در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند و از حمایت تماشاگران خود بهره‌ می‌برند ولی این موضوع می‌تواند برای پرسپولیس استرس ایجاد کند‌. به نظر من نتیجه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید منتظر اتفاقات بازی باشیم‌.

از شکست پرگل مقابل پرسپولیس هراس ندارید؟
امکان وقوع هر نتیجه‌ای در این بازی وجود دارد و اگر قرار باشد به این مسائل فکر کنیم، بهتر است مقابل پرسپولیسی‌‌ها حاضر نشویم‌. به نظر من نیمه اول بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت ساز است و باید در این نیمه به اهداف‌مان برسیم‌.

در این بازی تاکتیک تدافعی به کار خواهید گرفت؟
هر وقت صاحب توپ باشیم، حمله می‌کنیم و زمانی‌که توپ نداشتیم، دفاع می‌کنیم‌.

پرسپولیس را چطور می ‌بینید؟
آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند و نسبت به فصل گذشته متحول شده‌اند‌. با این شرایط کار سختی در پیش داریم ولی نهایت سعی و تلاش‌مان را انجام خواهیم داد تا از پرسپولیس امتیاز بگیریم‌.



:: RSS ::
::پیوندهای روزانه::
مجید جهانپور -پرشین بلاگ [41]
مجید حهانپور - بلاگ پارس [29]
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ [35]
مجید جهانپور - میهن بلاگ [28]
[آرشیو(4)]

::تعداد کل بازدیدها::

22973

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
رؤیاى پوچ هشت تایى پرسپولیس - مجید جهانپور
::لوگوی من::
رؤیاى پوچ هشت تایى پرسپولیس - مجید جهانپور
::لینک دوستان::
وبلاگ هواداران پگاه گیلان
اولین لغتنامه زبان گیلکی
مجید جهانپور - بلاگ پارس
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ
مجید جهانپور - میهن بلاگ
مجید جهانپور - پرشین بلاگ
مجید جهانپور - انزلی بلاگ
::وضعیت من در یاهو::
::فهرست موضوعی یادداشت ها::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::