سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن را که نانخور کم است یکى از دو توانگرى‏اش فراهم است . [نهج البلاغه]
 

 
   

پگاه از احمدزاده شکایت مى کند - مجید جهانپور
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:2بازدید دیروز:3
 

عباس :: 86/5/16::  12:50 عصر

 

بعد از دیدار جنجالى ۲ تیم گیلانى
پگاه از احمدزاده شکایت مى کند
 
144486.jpg


شاید کمترکسى تصور مى کرد دیدار دوستانه پگاه رشت- ملوان انزلى که عارى از هرگونه حساسیتى براى هر ۲ تیم بود به درگیرى و جنجال ختم شود به طورى که بازى ناتمام به پایان رسید.
طرح برگزارى این بازى هفته پیش توسط پگاهى ها ریخته شد و پس از مذاکره با ملوانى ها مقرر شد این بازى روز یکشنبه به میزبانى پگاه در ورزشگاه عضدى رشت برگزار شود. البته قرار بود این بازى به صورت رفت و برگشت برگزار شود که با توجه به اردوى ۵ روزه پگاه در تهران انجام دیدار برگشت منتفى شد. همان طورى که در ابتدا عنوان کردیم با توجه به اینکه بازى حساسیت خاصى براى هر ۲ تیم نداشت و تنها یک دیدار دوستانه بود هیچ تبلیغات یا اطلاع رسانى خاصى روى این بازى نه از سوى تیم میزبان و نه از سوى تیم میهمان صورت نگرفت اما با این حال حدود ۱۰۰ نفر از انزلى و ۲۰۰۰ نفرى نیز از رشت براى تماشاى این دیدار دوستانه و تدارکاتى راهى ورزشگاه عضدى شدند که در نهایت همین جمعیت اندک موجبات به جنجال کشیدن بازى را فراهم کردند! شیطنت تماشاگران ۲ تیم از پیش از شروع بازى آغاز شد به طورى که بازیکنان ملوان در هنگام گرم کردن حسابى مورد لطف هواداران پگاه قرار گرفتند تا اولین جرقه هاى درگیرى زده شود. محمد احمدزاده اعلام کرد تیم را بیرون خواهد کشید.
تهدید جدى سرمربى ملوان باعث شد تا مقامات تیم میزبان هواداران خود را به آرامش دعوت کنند و در نهایت بازى با کمى تأخیر و برطرف شدن جنجال ها آغاز شد و گل برترى پگاه نیز همه چیز را روبراه تر کرد اما به ثمر رسیدن گل تساوى ملوان با سر دادن شعارهاى رکیک هواداران ۲ تیم به هم مجدداً جنجال ساز شد. شعارهاى تند هواداران پگاه نه به تیم ملوان بلکه به مردم انزلى که جاى تأسف نیز دارد، کاپیتان ملوان را مجبور به واکنشى نه چندان جالب به سوى هواداران پگاه کرد که این حرکت  مازیار زارع باعث شد تا همه شعارها علیه وى داده شود. محمد احمدزاده که به شدت از برخورد بد هواداران پگاه با کاپیتان خود ناراحت بود به طرف داور چهارم رفت تا اعتراض خود را اعلام کند. فریادهاى احمدزاده سرمربى پگاه را نیز مجبور کرد تا براى دفاع از تماشاگران خود به جلو برود که درگیرى لفظى شدیدى بین سرمربیان ۲ تیم صورت گرفت که در صورت عدم مداخله اطرافیان حتى متأسفانه مى توانست به درگیرى فیزیکى نیز بینجامد! در نهایت در دقیقه ۸۳ بازیکنان ملوان راهى رختکن شدند تا دیدار ۲ تیم خیلى ساده و آماتورگونه به جنجال کشیده شود.
على احمدى سراوانى مدیر روابط عمومى پگاه در رابطه با اتفاقات دیدار روز یکشنبه مى گوید: «فوتبال رشت و انزلى سالیان سال است که ۲ رقیب جدى براى هم هستند و این مسأله مربوط به باشگاه پگاه نیست.
متأسفانه با وجود احترامى که براى احمدزاده قائل هستیم اما به نظر مى رسید ایشان از همان ابتدا به نوعى قصد داشت بازى را به جنجال و درگیرى بکشاند که این مسأله براى ما جاى تعجب دارد. ایشان مدعى است که جهانپور مى بایست تماشاگران پگاه را آرام یا به نوعى کنترل مى کرد. این درحالى است که در دیدار امید و جوانان پگاه در انزلى که ایشان نیز حضور داشتند رکیک ترین شعارها به بازیکنان ما داده شد اما نه تنها ایشان واکنشى نشان ندادند بلکه لبخندهاى احمدزاده هنوز از ذهن ما پاک نشده.»
على احمدى در ادامه مى گوید: «چطور در بازیهاى ملوان با تیم ابومسلم، پرسپولیس و ... که هیچ ارتباطى به پگاه ندارد تماشاگران ملوان علیه ما شعار مى دهند اما احمدزاده واکنشى نشان نمى دهد و بى تفاوت هستند اما حالا از ما و سرمربى پگاه توقع دارند کل هواداران خود را تحت کنترل داشته باشیم.»
ادعاهاى احمدى سراوانى مدیر روابط عمومى پگاه تا حدود زیادى درست است و نمى توان به آن خرده گرفت اما فرهاد پورغلامى مربى ملوان اتفاقات روز یکشنبه را تاریخى عنوان مى کند و مى گوید: «من آدم فوتبال ندیده اى نیستم اما تا به حال ندیده بودم در یک دیدار دوستانه تا به این حد به تیم میهمان توهین شود. شک نکنید این مسائل برنامه ریزى شده بود چرا که از همان زمان گرم کردن شدیدترین شعارهاى ممکن را به ما و مردم انزلى دادند که واقعاً ناراحت کننده است به طورى که بچه هاى ما در نیمه اول تحت تأثیر همین مسائل نتوانستند نمایش قابل قبولى داشته باشند.»
مربى ملوان در ادامه مى گوید: «فوتبال رشت و انزلى از سالیان دور با هم کرى دارند و این از شیرینى هاى فوتبال گیلان است اما چیزهایى که ما یکشنبه در رشت دیدیم فراتر از این مسائل بود. رضا نیک نظر مدافع ما متولد و ساکن رشت است اما هواداران رشتى که همشهرى نیک نظر هستند به قدرى علیه این بچه شعارهاى رکیک سر دادند که روحیه خود را براى بازى کردن از دست داده بود. پس این مسائل ربطى به ملوان و انزلى ندارد و ماجرا از جاى دیگرى آب مى خورد.»
دیروز از دفتر باشگاه پگاه خبر رسید که رسماً از محمد احمدزاده سرمربى ملوان به کمیته انضباطى شکایت کرده اند چرا که معتقدند احمدزاده با این حرکات خود قصد توهین به هواداران پگاه را داشته، البته اینکه به شکایت پگاه به خاطر یک بازى دوستانه ترتیب اثر داده شود یا خیر خود جاى سؤال دارد اما چیزى که معلوم و مشهود است این دیدار دوستانه به خاطر سهل انگارى مسؤولان ۲ تیم و بدون انجام مطالعه و پیش بینى تمام جوانب آن به جنجال کشیده که عواقب اىن بازى را در دیدارهاى این ۲ تیم در لیگ برتر بدون شک شاهد خواهیم بود.

 
شیرین فراز - پگاه در تهران

 تیم هاى فوتبال شیرین فراز کرمانشاه و پگاه گیلان امروز در دیدارى تدارکاتى به مصاف هم خواهند رفت.
با هماهنگى هاى صورت گرفته دیدار تیم هاى فوتبال شیرین فراز کرمانشاه و پگاه گیلان امروز ساعت ۱۷ بعد از ظهر در محل اردوى شیرین فراز در تهران برگزار خواهد شد.
در این دیدار که در آستانه شروع رقابت هاى لیگ برتر به انجام مى رسد ۲ تیم طى یک بازى قانونى در ۲ وقت ۴۵ دقیقه اى با تمام نفرات اصلى خود به میدان خواهند رفت تا توان تیمى خود را محک زده و نفرات اصلى ترکیب نهایى خود را بشناسند.
پگاهى ها بعد از ظهر روز یکشنبه به مقصد تهران حرکت کردند و پس از استقرار خود را براى انجام این بازى مهیا خواهند کرد. شیرین فراز روز شنبه در یک مسابقه دوستانه مقابل مس کرمان با نتیجه یک - صفر تن به شکست داد. این تیم در ادامه برنامه اردویى خود، دیروز مقابل تیم دسته اولى کوثر به میدان رفت.
دروازه بان اکباتان به پگاه پیوست
با توافقات صورت گرفته«رسول زمانى»سنگربان تیم فوتبال اکباتان تهران، صبح دیروز با عقد قرارداد رسمى در هیات فوتبال استان گیلان به پگاهپیوست تا فصل آینده با پیراهن این تیم در لیگ دسته برتر به میدان برود.
جهانپور: امیدوارم این درگیرى در بازى لیگ تأثیرگذار نباشد
 
جهانپور
 
«مجیدجهانپور» سرمربى پگاه گیلان با اشاره به درگیرى پیش آمده در جریان مسابقه دوستانه تیمش با ملوان بندرانزلى گفت: اگر حقیقتش را بخواهید، خود ما هم نفهمیدیم مسأله از کجا شروع شد. از ابتداى بازى حدود ۵۰ جوان که در ورزشگاه حضور داشتند ملوان را تشویق کرده و به پگاه توهین مى کردند. تقریباً حدود ۱۰۰نفر هم بودند که علاوه بر تشویق پگاه به انزلى چى ها توهین مى  کردند در نهایت همین مسأله منجر به درگیرى شد. وى افزود: بعد از اوج گرفتن توهین حاضران در ورزشگاه، مسئولان تیم ملوان بازیکنانشان را بیرون کشیده و حاضر به ادامه مسابقه نشدند.
هدف ما از انجام این بازى دوستانه، افزایش دوستى ها و کم شدن حساسیت میان ۲ تیم پگاه و ملوان بود اما متأسفانه نتیجه اى عکس حاصل شد. جهانپور با اشاره به تأثیر این مسأله در مسابقه ۲ تیم در لیگ برتر اظهار داشت: امیدواریم بازى هاى پگاه و ملوان در رشت و انزلى تحت تأثیر این درگیرى قرار نگیرد. آنهایى که باعث ایجاد تنش شدند، گروهى جوان کم سن و سال بودند که نباید به حساب تماشاگران پگاه گذاشته شوند. ارزش ۳ امتیاز بازى آنقدر نیست که مردم رشت و انزلى با هم مشکل پیدا کنند. جهانپور افزود: به هر حال اتفاقى افتاد و تمام شد. امیدوارم دیگر شاهد چنین مسأله اى در فوتبال گیلان نباشیم. سرمربى پگاه در پایان گفت: بازى دوستانه ما با استقلال منتفى است و امروز مقابل شیرین فراز کرمانشاه قرار خواهیم گرفت.

 شناختهای تازه از پگاه   
 
تیم پگاه در دیدار تدارکاتی روز یک‌شنبه مقابل ملوان که تا دقیقه 85 با نتیجه یک بر یک جریان داشت و در این لحظه به علت فحاشی‌های طرفداران دو تیم علیه یکدیگر و اعتراض محمد احمدزاده نسبت به این اتفاق نیمه‌کاره رها شد، با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت که این روش به دلایل مختلف آن بازدهی لازم را نداشت و قطعاً در دیدارهای بعدی خانگی فیروزه‌ای‌پوشان رشتی هم نمی‌تواند ضامن دستیابی پگاه به امتیازات کامل چنین پیکارهایی باشد. مجید جهانپور برای تداوم بخشیدن به استحکام خط دفاعی فصل قبل پگاه ترکیب فراهانی (دفاع راست) تلقینی (دفاع چپ) تقی‌پور و نظیف‌کار (مدافعان میانی) را جلوی روی ساشا ایلیچ قرار داد. چیدمانی که به علت حضور نظیف‌کار و تلقینی در پست‌های جدید یا شاید غیرتخصصی بازدهی قابل انتظار را نداشت.
به نظر می‌رسد حضور تلقینی در کنار تقی‌پور و انتقال مکان بازی نظیف‌کار از دفاع وسط به بک چپ هماهنگی و استحکام بیشتری را در خط دفاع پگاه ایجاد نماید یا حتی پگاه می‌تواند در فرصت اندک باقی‌مانده فکر تازه‌ای برای جناح چپ داشته باشد. در خط میانی مهدی نوری به عنوان یکی از دو هافبک تدافعی توانست به خوبی جلوی مربع خط دفاع توپ‌های سرگردان پشت محوطه هجده‌قدم را از آن خود نماید و قبل از مدافعان زننده ضربات اول باشد اما به‌کارگیری مهدوی تکنیکی و متخصص بازی در جناح راست در کنار نوری موجب گردید وی نتواند وظایف غیرتخصصی‌اش را به عنوان یک هافبک تدافعی انجام دهد.
 کادر فنی پگاه برای منفعت بردن کامل از تکنیک مهدوی که البته باید کمی از تکروی و دریبل‌های خود بکاهد، می‌تواند در سیستم 1-3-2-4 که اجرای آن را برای بازی‌های خانگی پگاه به صلاح ندانسته و عملی شدن چنین روشی را در راستای کسب حداقل امتیاز از دیدارهای خارج از خانه مفید و مثمرثمر می‌دانیم، از مهدوی در سمت راست مثلث حمایت‌کننده از تک مهاجم خود بازی بگیرد
 تا بدین ترتیب یک هافبک تدافعی متخصص در کنار مهدی نوری قرار گرفته و بر استحکام خط میانی پگاه بیفزاید و از سویی دیگر با سوخت نشدن توانایی‌های هجومی مهدوی از توانمندی‌های وی در فاز حمله به خوبی بهره‌برداری شود.مثلث هجومی حمایت‌کننده از تک مهاجم پگاه متشکل از محمدرضا ذوالفنون (راست) مصطفی حاجتی (چپ) و حسین ملکی (وسط) ایراداتی دارد که در صورت ایجاد دو تغییر این مثلث می‌تواند بازدهی مطلوب‌تری داشته باشد. آنجا که ذوالفنون نشان داد در حد و اندازه‌های یک بازیکن لیگ برتری نیست و رمضانی‌پور، پوریعقوبی یا مهدوی بهتر می‌توانند در این پست بازدهی داشته باشند. از طرف دیگر حاجتی هم نشان داد که نمی‌تواند آن اثرگذاری را که در قالب هافبک تدافعی دارد در ضلع چپ مثلث پشت سر تک‌مهاجم نشان دهد. اما حسین ملکی به عنوان قلب این مثلث عملکرد قابل قبولی داشت.
او هر وقت که پا به توپ شد، هم به خوبی بازیکنان کناری‌اش را راه انداخت، هم خود را در نقش یک مهاجم تخصصی به تک مهاجم تیم نزدیک کرد و نیز به راحتی قلب خط دفاع حریف را شکافت.در یک جمله ملکی را باید زهردارترین عنصر هجومی پگاه در خط میانی معرفی کرد و البته امیدواریم که ملکی در بازی‌های سنگین‌تر در لیگ برتر همین کارایی را داشته باشد. مجید جهانپور می‌تواند برای افزودن بر زهر هجومی تیمش از مثلث چاووشی (سمت چپ) ملکی (وسط) و مهدوی (راست) در سیستم 1-3-2-4 استفاده کند. زیرا این سه بازیکن تجربه، تکنیک، جوانی، شم گلزنی و قدرت پاسوری را یکجا در اختیار دارند و می‌توانند حامیان خوبی برای امین متوسل‌زاده باشند، متوسل‌زاده‌ای که در دیدار برابر ملوان گلزن نشان داد و زهر خود را در اولین بازی جدی پگاه ریخت.
 او از آدمیراواکر به پگاه آمده است و امید اول پگاه در خط حمله محسوب می‌شود. پگاه که برای تقویت جناح چپ خط میانی خود گیلااوری را هدف قرار داده است، برای کامل‌تر شدن نیاز به یک هافبک با قدرت پاسوری بالا و درحد و اندازه‌های سعید رمضانی، محمد نوری یا محرم نویدکیا داشت که بتواند نظم خوبی به جریان حرکتی تیم در حالت‌های هجومی و تدافعی بدهد. از سویی دیگر به نظر می‌رسد اتخاذ شیوه 2-4-4 در قیاس با سیستم 1-3-2-4 عایدات بیشتری را در دیدارهای خانگی نصیب کادر فنی پگاه نماید.
 روشی که با توجه به موجودیت فعلی فیروزه‌ای‌پوشان رشتی می‌تواند از توانایی‌های یکایک مهره‌های تأثیرگذار این تیم بیشترین بهره را بگیرد و با عدم استفاده از برخی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی (مثال: قرار ندادن مهدوی در پست هافبک دفاعی) و یا نیمکت‌نشین نکردن بعضی نفرات نظیر افشین چاووشی که قرار گرفتن او در صف ذخیره‌ها اتفاق جالبی نیست، درصد نتیجه‌گیری تیم اول شهر باران را افزایش دهد.


:: RSS ::
::پیوندهای روزانه::
مجید جهانپور -پرشین بلاگ [41]
مجید حهانپور - بلاگ پارس [29]
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ [35]
مجید جهانپور - میهن بلاگ [28]
[آرشیو(4)]

::تعداد کل بازدیدها::

22957

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
پگاه از احمدزاده شکایت مى کند - مجید جهانپور
::لوگوی من::
پگاه از احمدزاده شکایت مى کند - مجید جهانپور
::لینک دوستان::
وبلاگ هواداران پگاه گیلان
اولین لغتنامه زبان گیلکی
مجید جهانپور - بلاگ پارس
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ
مجید جهانپور - میهن بلاگ
مجید جهانپور - پرشین بلاگ
مجید جهانپور - انزلی بلاگ
::وضعیت من در یاهو::
::فهرست موضوعی یادداشت ها::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::