سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودپسندی ضد درستی و آفت خردهاست . [امام علی علیه السلام]
 

 
   

تابستان 1386 - مجید جهانپور
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:5بازدید دیروز:0
 

عباس :: 86/6/31::  6:57 عصر

پگاه در حسرت پیروزى
پگاه صفر - راه آهن صفر
جمعه ۳۰/۶/۸۶
ورزشگاه: سردار جنگل رشت
ساعت: ۰۰:۲۰
چارچوب: هفته ششم لیگ برتر
پگاه رشت: صفر
راه آهن: صفر
داور: قاسم واحدى
کمک ها: محسن فریمانى و رحیم شاهینى
اخطار: علیرضا نظیف کار (پگاه)
گئورگ کاسپاروف (راه آهن)
اخراج: -
تماشاگر: ۵ هزار نفر
بهترین بازیکن: گئورگ کاسپاروف (راه آهن)

پگاه رشت: ساشا ایلیچ، سیامک فراهانى، محمد مختارى، على نظیف کار، مهدى نورى (ابراهیم تقى پور ۶۷)، محمدرضا مهدوى (حسین ملکى ۸۰)، سعید پیر سراندلیب، امیر خان محمدى (بهنام افشه ۵۵)، مصطفى حاجتى، امین متوسل زاده، افشین چاووشى
سرمربى: مجید جهانپور
راه آهن تهران: گئورگ کاسپاروف، ابراهیم کریمى، علیرضا نورمحمدى، علیرضا محمد، ابوذر رحیمى، مجید نورمحمدى، احمد تقوى، احمد جمشیدیان (مجتبى قربانى ۷۵)، هاملت میختاریان، سهراب انتظارى (حسین پاشایى ۵۲)، مهدى تارتار (فرزاد حاتمى ۶۴)
سرمربى: اکبر میثاقیان

ایران ورزشى - راه آهن در شرایطى به مصاف پگاه رفت که یک غایب بزرگ و محسوس داشت و این چهره کسى نبود جز اکبر میثاقیان. کسى که با حکم کمیته انضباطى مجبور بود از جایگاه ویژه تیم خود را رهبرى کند. البته غیبت میثاقیان هیچ تأثیرى در روند ضد فوتبال کردن راه آهن نداشت و همه از همان دقایق نخست متوجه افکار تاکتیکى راه آهن شدند. پگاه که با سیستم غیر منتظره و تهاجمى ۳-۴-۳ بازى مى کرد تیم برتر میدان بود و موقعیت هاى زیادى نیز در طول بازى خلق کرد اما درخشش کاسپاروف دروازه بان راه آهن هرگز اجازه نداد چارچوب دروازه این تیم فرو بریزد.
البته پگاه بدشانس هم بود که در دقیقه ۸۷ شوت سنگین پیر سراندلیب به تیرک افقى دروازه راه آهن خورد. تلاش بازیکنان پگاه در این بازى ستودنى بود اما زور این تیم به لایه هاى دفاعى تیم میثاقیان نمى رسید، اتفاقى که هفته پیش براى پرسپولیس نیز رخ داده بود.

جهانپور: مهاجمان تیم فوتبال پگاه گیلان بدشانس هستند

سرمربی تیم فوتبال پگاه گیلان عدم گلزنی این تیم در لیگ برتر باشگاه های ایران را مربوط به بدشانسی و فشار روانی بازیکنان دانست.

مجید جهانپور در گفت و گو با سایت خبری سازمان تربیت بدنی در خصوص بازی تیمش مقابل راه آهن تهران در هفته ششم لیگ برتر گفت : در این بازی توپ‌های زیادی توسط بازیکنان ما به سوی دروازه راه‌آهن ارسال شد، اما بدشانسی یا عکس العمل مناسب دروازه بان حریف مانع از گلزنی مهاجمان تیم پگاه شد.

وی با بیان اینکه بازیکنان تیم راه آهن با نیت تساوی به زمین آمده بودند، اظهار داشت : آنان در بازی گذشته هم مقابل پرسپولیس و در حضور ‪۹۰‬ هزار تماشاگر توانسته بودند به خوبی از دروازه خود دفاع کنند.

سرمربی تیم پگاه دلایل عمده عدم گلزنی مهاجمان این تیم در پنج بازی اخیر این تیم در لیگ برتر را به بدشانسی و فشار روانی آنها عنوان کرد و گفت : در طول هفته، علاوه بر تمرینات همیشگی ، با مهاجمان به طور اختصاصی کار می‌کنیم .

جهانپور با رد جذب مهاجم جدید در هفته‌های آتی جهت رفع مشکل گلزنی تیم پگاه خاطرنشان کرد : در حال حاضر ، چنین برنامه‌ای جزو سیاست‌های باشگاه نیست ، زیرا پگاه بازیکنان خوبی را در اختیار دارد که در هر بازی موقعیت‌های زیادی برای گلزنی خلق می‌کنند اما به همان دلایل بدشانسی و استرس زیاد در گل زدن موفق نیستند .

دیدار دو تیم پگاه گیلان و راه آهن تهران جمعه شب در هفته ششم لیگ برتر با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.


عباس :: 86/6/26::  5:55 عصر

 

کوتاه از فوتبال گیلان
پگاه استارت زد
تیم پگاه گیلان که موفق شد در آخرین دقایق بازى مقابل پیکان در تهران یک امتیاز شیرین را کسب کند دور جدید تمرینات خود را از روز گذشته آغاز کرد. گفتنى است تنها مصدوم این تیم بهنام افشه است که مطمئناً نمى تواند در هفته ششم مقابل راه  آهن بازى کند.
استقلال رشت متولد مى شود
تیم استقلال رشت که چند سال پیش جواز خود را به پگاه گیلان فروخته بود، با همت هادى طباطبایى و اسپانسرى که با خود همراه ساخته است در حال تولد مجدد است.
داداش زاده: تماشاچیان صبور باشند
بهزاد داداش زاده مربى تیم ملى فوتبال ساحل کشور در مورد پگاه گیلان گفت: پگاه نباید تضعیف شود. وى افزود: تساوى خارج از خانه این تیم نشان از پتانسیل بازیکنان و کادرفنى است که در بازى هاى آینده مشخص خواهد شد. داداش زاده ادامه داد: پگاه نیازمند زمان است و باید به این تیم خوشبین بود، چون موفقیت پگاه دور از دسترس نیست. وى در پایان اذعان داشت: هواداران و تماشاگران رشتى باید صبور باشند و به تیم خود اعتماد کنند.
کاردوست در سپیدرود
رضا کاردوست بازیکن سابق تیم پگاه گیلان به تیم سپیدرود رشت پیوست.
چاووشى: حقمان برد بود
چاووشى مهاجم تیم پگاه گیلان که تیمش در تهران موفق شد یک امتیاز شیرین را دشت کند، پس از این بازى گفت: از بازى مقابل راه  آهن گلزنى ام را آغاز خواهم کرد و مى خواهم در هر بازى با زدن گل براى تیم مثمرثمر باشم. چاووشى افزود: مقابل پیکان باید پیروزى مى شدیم اما با بد شانسى مواجه شدیم. حقمان در بازى با پیکان برد بود که اگر کمى تیزهوشانه بازى مى کردیم حتماً  با دست پر ورزشگاه ایران خودرو را ترک مى کردیم.
 

 


عباس :: 86/6/25::  10:50 عصر

 

بازیکنان پگاه پیش از رویارویى با پیکان شارژ مالى شدند

تیم فوتبال پگاه گیلان به منظور افزایش روحیه در آستانه رویارویى با پیکان در هفته پنجم شارژ مالى شدند تا در نتیجه گیرى موفق ظاهر شوند.مسئولان باشگاه پگاه معوقه دستمزدهاى بازیکنان و حقوق آنان را پیش از سفر تیم به تهران پرداخت کردند و تسویه حساب هاى اقساط اول را به صورت کامل انجام دادند.
 

پیکان ۱ - پگاه ۱
امتیاز نوبرانه پگاه با اولین گل زده

038610.jpg
گل ها: سعید پیرترندیب دقیقه ۸۶ (پگاه)، محمدرضا طهماسبى دقیقه ۹ (پیکان)
داور: تورج حق وردى
کمک ها: داود رفعتى و محمدرضا امینى
اخطار: حسین ملکى و سعید پیرترندیب از پگاه
اخراج: حسن مرادى دقیقه ۸۸ از پیکان
تماشاگر: ۲۰۰ نفر
ورزشگاه: ایران خودرو
پیکان
حسن مرادى (۱۴)، مهدى محمدى (۱۵)، حسین معمار (۱۲) از دقیقه ۸۶ مجتبى سرآسیابى، میثم خسروى (۱۳)، على باقرى (۱۳)، محمدرضا طهماسبى (۱۷)، فرهاد خانگلى (۱۶)، میثم رضاپور (۱۶)، مرتضى عزیزمحمدى (۱۶)، مهدى برازنده (۱۵) از دقیقه ۸۴ داریوش یزدانى و ایمان حیدرى (۱۷) از دقیقه ۸۸ حسین آشنا
سرمربى: ساموئل دارابینیان (۱۲)
پگاه
ساشا ایلیچ (۱۲)، سیامک فراهانى (۱۳)، محمد مختارى (۱۴)، علیرضانظیف کار (۱۶)، مهدى نورى (۱۳) از دقیقه ۷۹ سعید پیرترندیب، مصطفى حاجتى (۱۵)، محمدرضا مهدوى (۱۷)، حسین ملکى (۱۴) از دقیقه ۵۸ امیرخان محمدى (۱۴)، گیلائورى (۱۳) از دقیقه ۵۶ ابراهیم تقى پور (۱۷)، امین متوسل زاده (۱۵) و افشین چاووشى (۱۶)
سرمربى: مجید جهانپور (۱۶)
شرح گل ها
گل پیکان: دقیقه ۹ محمدرضا طهماسبى از فاصله ۳۵ مترى دروازه ساشا ایلیچ را گشود.
گل پگاه: دقیقه ۸۷ سعید پیرترندیب در میان شلوغى محوطه جریمه با ضربه سر توپ را وارد دروازه پیکان کرد. پیکانى ها به این گل معترض بودند و آن را آفساید مى دانستند.
لحظات حساس
دقیقه :۷ ضربه سنگین متوسل زاده از پشت محوطه جریمه را حسن مرادى به سختى بلوکه کرد تا در برگشت مدافعان پیکان توپ را از منطقه دور کنند.
دقیقه :۱۵ شوت سنگین ایمان حیدرى را ساشا ایلیچ به سختى مهار کرد.
دقیقه :۱۹ شوت سنگین طهماسبى را ایلیچ بلوکه کرد. در برگشت مدافعان توپ را دور کردند.
دقیقه :۵۷ نظیف کار با یک ضربه سنگین توپ را روانه دروازه پیکان کرد که مرادى توپ را در آخرین لحظه بیرون کشید.
دقیقه :۶۴ ضربه ایمان حیدرى وارد دروازه پگاه شد که داور توپ را به درستى آفساید گرفت.
شرح بازى
هرچقدر که پیکان درنیمه اول خوب و تهاجمى بازى کرد و به راحتى دروازه پگاه را گشود در نیمه دوم احتیاط کرد و عقب نشست و به تیم حریف میدان داد. اتفاقى که باعث شد تا حریف از این عقب نشستن استفاده کند و بازى را در واپسین دقایق به تساوى بکشاند.پگاه در نیمه دوم هم تحت فشار حریف خود بود اما تعویض هاى خوب جهانپور و عقب نشستن پیکانى ها فرصت خوبى را در اختیار رشتى ها قرار داد تا بازى را به تساوى بکشانند.اتفاقى که در دقیقه ۸۶ رخ داد و گل تساوى در میان اعتراض پیکانى هاى معتقد به آفساید وارد دروازه این تیم شد. اخراج دروازه بان پیکان در دقیقه ۸۸ مى توانست باعث شکست این تیم هم بشود که این اتفاق صورت نگرفت.
در حاشیه بازى پیکان- پگاه
*اکبر میثاقیان سرمربى راه آهن در ورزشگاه ایران خودرو حضور داشت و نیمه اول را از نزدیک تماشا کرد.
*پس از به ثمر رسیدن گل تساوى پگاه ،پیکانى ها نسبت به این گل اعتراض داشتند و آن را آفساید نامیدند.حمید درخشان مشاور فنى مدیر عامل پیکان نیز گفت: از جایگاهى که صحنه را دیدم مشخص بود که بازیکن پگاه در آفساید قرار گرفته. حق ما پیروزى بود که داور آن را از ما گرفت.
 

ادامه برنامه بازى هاى هفته پنجم
* یکشنبه ۲۵ شهریور
راه آهن پرسپولیس (ساعت ،۲۰ ورزشگاه آزادى)
برنامه بازى هاى هفته ششم
*پنجشنبه ۲۹ شهریور
صباباترى ذوب آهن (ساعت ،۲۰ ورزشگاه درخشان)
برق شیراز استقلال تهران (ساعت ،۲۰ ورزشگاه حافظیه شیراز)
*جمعه ۳۰ شهریور
صنعت نفت آبادان مس کرمان (ساعت ،۲۰ ورزشگاه تختى آبادان)
سایپا استقلال اهواز (ساعت ،۲۰ ورزشگاه شریعتى کرج)
پگاه گیلانراه آهن (ساعت ،۲۰ ورزشگاه شهید عضدى رشت)
شیرین فراز کرمانشاه ملوان انزلى (ساعت ،۲۰ ورزشگاه آزادى کرمانشاه)
ابومسلم پیکان (ساعت ،۲۰ ورزشگاه ثامن مشهد)
پرسپولیس مقاومت سپاسى (ساعت ،۲۰ ورزشگاه آزادى تهران)
سپاهان..... پاس همدان (به دلیل حضور تیم سپاهان در رقابت هاى لیگ قهرمانان آسیا در ۲۸ شهریور این بازى به زمان دیگرى موکول شد)


مجید جهانپور:
پیکان حریف سرسختی بود


سرمربی فوتبال پگاه گیلان که تیمش در دقایق پایانی بازی با پیکان تهران نتیجه را به تساوی کشاند، گفت: پیکان حریفی سرسختی برای ما بود.
مجید جهانپور گفت: همانطور که از بازی۲ تیم مشخص بود با یک گل بدی که تیم ما خورد، بازی را عقب افتادیم و با سعی و همت بازیکنان توانستیم در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشانیم.
وی با حمایت از دروازه بان تیم خود ساشا ایلیچ که در بعضی مواقع گل های دور از انتظار می خورد، تاکید کرد: ساشا ایلیچ دروازه بان خوب و آماده ای است و همانطور که پگاه در بعضی اوقات بدشانسی می آورد، امروز ساشا هم بدشانس بود و گل خیلی راحت و دور از تصور دریافت کرد که این هم جزئی از فوتبال است و من از عملکرد او راضی هستم.
سرمربی پگاه خاطرنشان کرد: از داوری بازی راضی ام و امیدوارم که بتوانیم در سایر دیدارهای خود در لیگ برتر بهترین نتیجه را به دست آوریم.

تقی پور:
شکست پیکان غیر ممکن نبود
بازیکن تیم فوتبال پگاه گیلان گفت: تیم پیکان، تیم خوب و پرقدرتی است و اگر بیشتر تلاش می کردیم شکست پیکان در خانه غیر ممکن نبود.
ابراهیم تقی پور افزود: بر اثر یک اتفاق، گل اول را خوردیم و فکر می کنم ناهمواری زمین باعث شد تمرکز دروازه بان به هم بریزد و گل را دریافت کند، ولی در نهایت توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم.
وی با حمایت کامل از سرمربی تیم تأکید کرد: فکر می کنم مجید جهانپور، یکی از بهترین مربی های حاضر در لیگ برتر است و تمامی تلاش خود را در حین تمرینات تیم و زمان برگزاری مسابقات کرده و نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می کند تا بتوان نتیجه لازم را کسب کرد.
بازیکن تیم پگاه تصریح کرد: هنوز تا پایان مسابقات لیگ برتر زمان کافی وجود دارد و امیدوارم بتوانیم پگاه را به جایگاه شایسته خود، برسانیم.


عباس :: 86/6/21::  5:22 عصر

 
پگاه مقابل پیکان ۲ مصدوم دارد
تیم فوتبال پگاه گیلان در دیدار مقابل پیکان ۲ بازیکن مصدوم دارد. «بهنام افشه» و «محمدرضا ذوالفنون» ۲ بازیکنى هستند که به علت مصدومیت نمى توانند پگاه گیلان را مقابل پیکان همراهى کنند. تیم هاى پگاه گیلان و پیکان در هفته پنجم لیگ هفتم، جمعه شب هفته جارى در تهران مقابل هم قرار مى گیرند.

برخلاف اخبار روزهاى اخیر
پگاه در ورزشگاه سردار جنگل بازى مى کند

باوجود کیفیت نامناسب چمن ورزشگاه سردار جنگل، پگاه سایر دیدارهاى خانگى خود را در همین ورزشگاه برگزار مى کند. پس از دیدار پگاه مقابل ابومسلم در ورزشگاه ۱۵ هزار نفرى سردار جنگل، به نظر مى آمد که آنها به دلیل کیفیت نامناسب چمن و سختى رفت و آمد براى هواداران، درخواست برگزارى بازى هایشان در همان ورزشگاه عضدى رشت را ارائه کند.
اما به گفته احمدى سروانى مدیر روابط عمومى باشگاه پگاه، این تیم چنین درخواستى را مطرح نکرده و باوجود کاستى هایى که ورزشگاه جدید دارد، سایر دیدارهاى خود را در همان ورزشگاه تازه تاسیس سردار جنگل برگزار مى کند. یکى از اشکالات چمن این ورزشگاه مربوط به وسط زمین مى شود.


عباس :: 86/6/19::  12:40 عصر

 

خیلى زود همه چیز تغییر مى کند

جهانپور: اخراج من شایعه است

 سرمربى پگاه گیلان با اشاره به نتایج این تیم در ۴ هفته ابتدایى لیگ برتر گفت: فعلا در دور بدشاسى هستیم و امیدوارم تیم ما از این روند خارج شود.
مجید جهانپور با بیان این مطلب اظهار داشت: پگاه در گلزنى دچار مشکل است و بازیکنان در زدن ضربات آخر عجله مى کنند، در ضمن ۳ پنالتى ما را هم نگرفته اند و این مسائل باعث شده که نتایج لازم را نگیریم. این اتفاقات در فوتبال وجود دارد ولى تحت هر شرایطى باید از این بحران خارج شویم.
وى در ادامه گفت: باشگاه پگاه در فصل نقل و انتقالات در آستانه منحل شدن بود و بازیکنان جدید هم دیرتر از موعد مقرر به تیم اضافه شده اند که این موضوع مشکلات ما را بیشتر کرد. اکثر کارشناسان هم توانایى هاى فنى پگاه را تایید مى کنند و امیدوارم در مسابقات آینده دیگر بدشانس نباشیم.
جهانپور خبر اخراجش از پگاه گیلان را تکذیب کرد و گفت: این موضوع فقط در حد یک شایعه است و باشگاه از کادرفنى حمایت مى کند. متاسفانه برخى تمایل دارند که چنین شایعاتى را مطرح کنند ولى ما در اولین فرصت شرایط را تغییر خواهیم داد.
 
پگاه و تیم دومش: همه در یک خط   


در پگاه که مدیرعاملش به حرف می‌آید و بحث درون تیمی‌اش را در مصاحبه مطبوعاتی به زبان می‌آورد هیچ کس مقابل مجید جهانپور نیست. بلکه همه می‌خواهند در کنار مجید جهانپور به او در این روزهای سخت کمک کنند، همه از جمله مرغوب که بیش از بقیه تحت فشار است و بیشتر از بقیه سؤال و جواب می‌شود. مهندس شاد می‌خواهد تیم دوم یعنی تیمی که باید از پگاه حمایت کند را با قدرت بیشتری در خدمت مجموعه خود در آورد، همه در یک خط و همه در راستای این هدف:کمک به مجید جهانپور برای فرار از بحران. خب، بحث تعویض‌های دقیقه 65 پگاه در بازی با ابومسلم بود.
تعویض دو حالت دارد، یا از پیش تعیین شده است و یا در < لحظه> درباره‌اش تصمیم می‌گیرند. حالا باید پرسید که مجید جهانپور از پیش خود برای خود تعیین کرده بود که از چاووشی 70-60 دقیقه استفاده کند یا این که براساس جریان بازی تصمیم گرفت. (مصدومیت چاووشی که در این تعویض نقشی نداشت چون پیش از مصدومیت، جهانپور تصمیم گرفته بود.) یک روز نوشتیم درباره استفاده کردن یا استفاده نکردن از چاووشی تصمیم گیرنده جهانپور است و بس. نوشتیم که حتی نباید درباره این موضوع حرفی زد و حتی نباید <پچ پچ> کرد. امروز باز هم حرف ما همین است: از اقتدار جهانپور ذره‌ای نباید کاسته شود و اسماعیل شاد که به همکاران جهانپور خرده می‌گیرد به همین نکته فکر می‌کند و می‌خواهد که مشاوره‌ها دقیق‌تر باشد. شاد می‌خواهد همکاران جهانپور را بیش از پیش در خدمت جهانپور درآورد.
پنالتی‌های پگاه که همه می‌سوزند! پگاه اگر چه نمی‌تواند و نمی‌خواهد با پنالتی‌های سوخته شکست‌های خود را توجیه کند و حتی نمی‌خواهد با پنالتی سوخته دقیقه 52 (که باز هم داور خطا روی چاووشی را نادیده گرفت) تساوی مقابل ابومسلم را توجیه کند اما لازم است که به این نکته نیز فکر کند: چرا پنالتی‌های پگاه را پنالتی‌ اعلام نمی‌کنند؟ اینها چه کسانی هستند که پیغام می‌آورند: فکر کنید و ببینید که چرا پنالتی‌های شما را نادیده می‌گیرند؟
منظور از این حرف‌ها چیست؟ آیا پگاه هم باید این گونه فکر کند که جریانی پشت پرده وجود دارد که می‌خواهد سرشان را ببرد؟ آیا پس از 3 پنالتی سوخته (یک پنالتی مقابل سپاهان، یک پنالتی مقابل صنعت نفت و یک پنالتی دیگر مقابل ابومسلم) پگاه نباید بدبینانه به ماجرا نگاه کند؟شاید طعنه‌ها کاساز شود نکته آخر این است: علی‌ فتح‌ا...زاده، مدیرعامل استقلال پس از تساوی استقلال مقابل مس به حرف آمد و گفت که ای کاش حجازی مدیرفنی می‌شد و حتی گفت که باید بروم و با قلعه‌نویی گفت‌وگو کنم. فتح‌ا...زاده چنین گفت اما استقلال از هم نپاشید، در کرمانشاه پیروز شدند و حالا جان تازه‌ای گرفته‌اند.حالا مهندس شاد، مدیرعامل پگاه هم طعنه‌ای زده است. شاید این طعنه‌های شاد کارساز شود.


عباس :: 86/6/18::  2:47 عصر

 

مدیرعامل پگاه:نباید تمام گناه را سر یک نفر انداخت

جهانپور را برکنار کنیم اوضاع بدتر مى شود

148128.jpg
چهره خشمگین و برافروخته اسماعیل شاد مدیرعامل پگاه در پایان دیدار این تیم برابر ابومسلم از خاطر حاضران در جایگاه ورزشگاه جدید سردار جنگل نخواهد رفت. مردى که همه در رشت وى را انسانى آرام و صبور مى شناسند پس از تساوى خانگى تیم اش به شدت ناآرام و عصبانى بود و حتى این خشم خود را نیز نتوانست برابر دوربین هاى سیما پنهان کند.
«کادر رهبرى پگاه تقویت خواهد شد.» این جمله دیروز حسابى در رشت سر و صدا کرد و همه به دنبال گزینه هاى جدید این باشگاه بودند اما غافل از اینکه این مصاحبه مدیرعامل پگاه ناشى از ناراحتى و عصبانیت وى بوده و فعلاً خبرى از تغییر و تحول در این باشگاه نیست. اسماعیل شاد در گفت وگو با ایران ورزشى از نگرانى هاى خود درباره پگاه مى گوید و اینکه مربى جدید هم نمى تواند مشکل پگاه را حل کند:

آقاى شاد انگار مواضع خود را تغییر دادید و قرار است تحولاتى روى نیمکت شما رخ دهد؟!
< نه به این صورت هم نیست، منظور من این نبود. ببینید ما در باشگاه یک مجموعه هستیم و کلیه موفقیت ها و ناکامى ها حاصل کار این مجموعه است و کسى نمى تواند در این مجموعه به صورت انفرادى عمل کند. منظور من دقیقاً این بود که آقاى جهانپور از کلیه عناصر موجود در تیم بهره بگیرند و تصمیمات خود را براساس خرد جمعى اتخاذ کنند و این مسأله باعث خواهد شد کادر رهبرى و در نهایت تیم تقویت شود.
یعنى شما در تصمیمات تاکتیکى سرمربى خود اشکال مى بینید!
< خب از نتایج ما معلوم است و شما مى توانید به جواب سؤال خودتان برسید.
بیشتر توضیح مى دهید؟
< ترکیب ما برابر ابومسلم یک ترکیب ایده آل و خوب بود اما تعویض هایى که صورت گرفت روند تیمى ما را تغییر داد. خروج مهدوى و چاووشى کاملاً اشتباه بود و نفرات جایگزین براى شرایط خاص بازى که ما نیاز حیاتى به پیروزى داشتیم مناسب نبودند و حسین ملکى هم وحشتناک دیر به ترکیب اضافه شد درحالى که مى بایست ملکى به عنوان تعویض اول به ترکیب اضافه مى شد و به جاى خان محمدى مى رفت چون خان محمدى وقتى توان دویدن را از دست مى دهد مدام خطا مى کند، ملکى باید جاى خان محمدى مى رفت داخل، مهدوى هم به راست مى رفت و ملکى در مرکز خط میانى بازى مى کرد. تعویض دوم انتظار مى رفت خروج گیلائورى از ترکیب باشد که این طور نشد.
خیلى فنى صحبت مى کنید. به هرحال هر کسى اعتقاد خاص خود را دارد و جهانپور نیز به عنوان سرمربى حتماً عقایدى دارد. از صحبت هاى شما معلوم است که مى خواهید استقلال سرمربى خود را کم کنید.
< به این صورت نیست که برداشت مى کنید. من اول صحبت هایم اشاره کردم که ما کار گروهى مى کنیم و تمامى موفقیت ها و ناکامى ها حاصل کار این گروه است.
به هرحال آقاى جهانپور هم با شرایط کارى باشگاه آشنا هستند و نظرات کسانى که در کنار ایشان به عنوان کمک مربى هستند را باید درنظر بگیرند. بدون شک همه قبول دارند که ۳ نفر بهتر از ۲ نفر تصمیم مى گیرند و این مسأله اى است که کسى نمى تواند کتمان کند که نتایج کار گروهى بهتر از کار فردى است. اجازه بروز این مسائل را نمى دهم اما من کم کارى از بازیکنان خود نمى بینم.
با تمام این اوصاف چه تصمیمى براى آینده دارید و پگاه از این وضعیت کى خارج مى شود؟
< با آقاى جهانپور و کادر رهبرى جلسه خواهیم داشت. یکسرى اشتباهاتى طى هفته هاى اخیر رخ داده که باید کارشناسى و حل شود. ما دنبال این نیستیم که صورت مسأله را با برکنار کردن آقاى جهانپور پاک کنیم و دوست داریم مسأله را با همفکرى حل کنیم. بازى روز جمعه برابر ابومسلم من را نگران کرد. شما ببینید ما هفته پیش در خانه خود از نفت باختیم اما تیم هم استانى  ما ملوان همین هفته در آبادان، نفت را شکست داد. پس این نشان مى دهد نفت قوى نبوده که ما را شکست داده، ما توانمند نبودیم و لایق شکست بودیم. تمام این مشکلات باید حل شود.
شما با حوصله خاصى نسبت به عملکرد کادر رهبرى خود برخورد مى کنید. این حوصله تا کجا ادامه خواهد داشت؟
< شما فکر مى کنید من فردا صبح مجید جهانپور را برکنار کنم همه چیز حل مى شود اما چنین که نخواهد شد بلکه اوضاع بدتر مى شود! و همه چیز بهم مى خورد. به مربى جدید هم نمى توان خرده گرفت چون فوراً مى گوید من تیم را نبسته ام!
پس از این پس تصمیمات فنى پگاه به صورت گروهى گرفته خواهد شد و نقش جهانپور کمرنگ مى شود؟
< ما قصد دخالت در کار سرمربى خود را نداریم، ما کارى نداریم که ایشان تیم را با سیستم ۲-۵-۳ یا ۲-۴-۴ ارنج کند یا نمى خواهیم مجبورشان کنیم از فلانى استفاده کند اما انتظار داریم پگاه حداقل در خانه تهاجمى تر بازى کند و حداقل از ۲ مهاجم ثابت بهره بگیرد. فکر نمى کنم این انتظار عجیب و نامعقولى باشد چرا که این تساوى براى من یعنى باخت و اگر ما از ابومسلم مى باختیم براى من تفاوتى با این تساوى نمى کرد.
آقاى شاد احساس مى شود برخى از بازیکنان شما حالا بنا به عدم آمادگى یا مسائل دیگر از تمام توان خود در زمین بهره نمى گیرند. شما به عنوان مدیریت باشگاه چنین حسى نمى کنید؟!
< یکى از دوستان ما نیز به این مسأله اشاره داشت و مى گفت بعضى ها خوب بازى نمى کنند که جهانپور برکنار شود اما واقعیت این نیست و چنین افکارى در مجموعه ما وجود ندارد. شما ببینید ما نتایج خوبى تا به حال نگرفته ایم اما هیچ حاشیه اى در تیم و پیرامون تیم دیده نمى شود چون بنده شخصاً برخورد مى کنم و به هرحال تیم دیر بسته شد و نفرات جدید دیر اضافه شدند و باید به جهانپور نیز حق داد. البته ما هم کارمان بى اشکال نیست و نباید تمام گناه ها را سر یک نفر انداخت.
اما قبول دارید که پگاه هم اکنون یکى از کاندیداهاى سقوط است؟!
< نمى توانم بگویم نه! چون با توجه به سوابق باشگاه و نتایج فعلى چنین تصورى به ذهن مى رسد اما من به شما قول مى دهم ۳-۲ بازى دیگر را هم ببازیم باز هم سقوط نخواهیم کرد و مى توانیم از انتهاى جدول جدا شویم.
پس بنویسیم که پگاه تمایلى به برکنارى سرمربى خود ندارد؟
< بله برکنارى یا عزل جهانپور به هیچ وجه در دستورکار ما نیست چون مشکلى حل نمى شود. ما دوست داریم جهانپور تا چند فصل دیگر هم در کنار تیم باشد و از وجود ایشان بهره بگیریم.
 
هفته چهارم لیگ برتر
پنج شنبه نتیجه 15شهریور
شیرین فراز 1-3 استقلال
صباباتری 0-0 فجرسپاسی
سپاهان 2-2 راه آهن
جمعه نتیجه 16شهریور
مس کرمان 2-1 استقلال ا
سایپا 1-1 ذوب آهن
پگاه 0-0 ابومسلم
صنعت نفت 0-0 ملوان
پرسپولیس 2-1 پیکان
برق 1-1 پاس


عباس :: 86/6/17::  8:29 عصر


 

پگاه صفر- ابومسلم صفر

دشت اول، یک امتیاز!
داور: شاهین حاج بابایى،کمک ها: رسول فروغى و محمد ملکى
اخطار: افشین چاووشى و حسن پوریعقوبى (پگاه) و سعید چاه جویى و على حقدوست (ابومسلم)
ورزشگاه: سردار جنگل
تماشاگر: ۵۰۰۰ نفر
پگاه
ساشا ایلیچ (۱۴)، سیامک فراهانى (۱۰)، ابراهیم تقى پور (۱۴)، علیرضا نظیف کار (۱۳)، مهدى نورى (۸)، مصطفى حاجتى (۱۴)، محمدرضا مهدوى (۱۱) از دقیقه ۶۶ حسن پور یعقوبى، امین متوسل زاده (۱۱)، آکسنتى گیلائورى (۱۰)، افشین چاووشى (۱۶) از دقیقه ۶۵ بابک رمضانى، حمید رضاخان محمدى (۱۵) از دقیقه ۸۲ حسین ملکى
سرمربى: مجید جهانپور (۱۳)
ابومسلم
شهاب گردان (۱۶)، مهدى هاشمى نسب (۱۴)، جواد رزاقى راد (۱۴)، وحیدعسگرى (۱۵)، سعید چاه جویى (۱۴) داود دانشدوست (۱۷)، على حقدوست (۱۶)، فرانک آتسو (۱۱) از دقیقه ۴۶ سعید خانى (۱۰)، ایوان پترویچ (۱۷) از دقیقه ۸۹ مرتضى برگى زر، عرفان اولروم (۱۴)، محمد منصورى فهیم (۱۲) از دقیقه ۳۷ علیرضا رضایى (۱۱)
سرمربى: خداداد عزیزى (۱۴)
لحظات حساس
دقیقه :۵ پاس امین متوسل زاده به چاووشى و ضربه زیباى او توسط شهاب گردان مهار شد.
دقیقه :۱۴ پاس خان محمدى و شوت متوسل زاده از کنار دروازه ابومسلم به اوت رفت.
دقیقه :۲۵ شوت داود دانشدوست از فاصله ۲۰ مترى از بالاى دروازه پگاه به شکل خطرناکى به اوت رفت.
دقیقه :۲۸ شوت چاووشى از پشت محوطه جریمه ابومسلم را باز هم گردان مهار کرد.
دقیقه :۳۰ اشتباه مدافعین پگاه، محمد منصورى را صاحب توپ کرد که شوت سنگین او توسط سنگربان بازى مهار شد.
دقیقه :۶۲ سانتر على حقدوست و ضربه سر هاشمى نسب به شکل خطرناکى از کنار دروازه به اوت رفت.
شرح بازى
هر ۲ تیم به دلیل موقعیت خود در جدول به شدت به ۳ امتیاز این بازى محتاج بودند اما پگاه با فشار تماشاگران خود بازى را تهاجمى آغاز کرد.حملات پگاه به دلیل بى دقتى مهاجمان این تیم راهى به دروازه تیم ابومسلم پیدا نکردند و این قضیه باعث شد تا بازیکنان ابومسلم در ادامه بازى روحیه مناسبى پیدا کنند و کنترل توپ و میدان را در دست بگیرند.
 در ادامه بازى بیش از آنکه به نفع این تیم باشد به نفع ابومسلم بود. بیرون کشیدن چاووشى و مهدوى باعث شد تا تعادل قوا به نفع سیاه  جامگان بر هم بخورد و بازى در نهایت با تساوى به پایان برسد. به این ترتیب پگاه و ابومسلم امتیاز اول خود را دشت کردند.
 

سرمربی تیم فوتبال پگاه گیلان گفت: داور دیدار پگاه گیلان با ابومسلم یک پنالتی مسلم به سود تیم ما را ندید و این در نتیجه بازی تاثیرگذار بود.

"مجید جهانپور" عصر جمعه در پایان دیدار تیمهای فوتبال پگاه گیلان و ابومسلم خراسان افزود: اگر داور آن پنالتی را به سود ما اعلام می‌کرد، روند بازی تغییر می‌کرد و به‌الطبع نتیجه نیز عوض می‌شد.

وی اضافه کرد: البته کیفیت پایین چمن ورزشگاه و همچنین مصدومیت تعدادی از بازیکنان از دیگر دلایل کسب نتیجه مساوی بدون گل در برابر تیم ابومسلم خراسان بود.

وی اظهار کرد: چمن ورزشگاه سردارجنگل رشت به فوتبال پگاه ضربه زد و در روزی که ما می‌توانستیم به راحتی سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم به دلیل شرایط بد زمین نتوانستیم از تمام قدرت خود استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: ما برای کسب یک پیروزی پر گل به زمین آماده بودیم اما متاسفانه نتوانستیم از موقعیتهای به دست آورده استفاده کنیم




عباس :: 86/6/5::  12:44 عصر

 
امان از مافیای فوتبال . سایپا ( قهرمان لیگ )- ابومسلم هم انتهای جدول اما فقط پگاه و جهانپور زیر سوال !!!!

مسؤولان باشگاه تکذیب مى کنند
 
146820.jpg

در شرایطى که ملوان نتایج خوبى را در لیگ کسب مى کند پگاه دومین نماینده گیلان در لیگ برتر روزهاى چندان جالبى را سپرى نمى کند. ۲ باخت، ۴ گل خورده، بدون گل زده و قرار گرفتن در ته جدول اوضاع و احوال این تیم را ابرى کرده. مجید جهانپور تنها فردى است که این روزها همه در رشت از وى بابت این نتایج خواستار پاسخگویى هستند.
جهانپور در دفاع از نتایج خود در ۲ هفته اخیر مى گوید: «ما در ۲ هفته گذشته با تیم هایى بازى کردیم که مدعى عنوان قهرمانى بودند و از لحاظ مهره اى نیز نسبت به ما برترى داشتند. متأسفانه ما به خاطر مشکلاتى که پس از فصل داشتیم و بحث فروش پگاه بود نتوانستیم مهره هاى مورد نظر خود را جذب کنیم.»
اما سؤال مهم اینجاست که در آینده چه اتفاقى براى پگاه روى خواهد داد؟ و این تیم رشتى چطور از انتهاى جدول جدا مى شود. سرمربى پگاه در همین ارتباط مى گوید: «ما در ۲ هفته آینده با تیم هایى بازى داریم که از لحاظ مهره اى و فنى نزدیک به پگاه هستند و مى توانیم با نتایج خوبى که در آن دیدارها مى گیریم شرایط را به سود خود تغییر دهیم.»
مجید جهانپور که سابقه زیادى در فوتبال رشت دارد و در گذشته نیز با مجموعه پگاه همکارى داشته به خوبى واقف است درصورتى که در ۲ هفته آینده که هر ۲ بازى نیز در رشت است نتواند نتایج لازم را کسب کند باید منتظر اتفاقات جدیدى در پگاه باشد. اتفاقاتى که زمزمه هاى آن پس از شکست از پرسپولیس در رشت به گوش مى رسد و درصورت عدم نتیجه گیرى پگاه در ۲ هفته آینده شاید رنگ واقعیت به خود بگیرد.
مجید جلالى، نصرت ایراندوست، محمد مایلى کهن و البته فراز کمالوند چهره هایى هستند که از آنها به عنوان گزینه هاى پگاه براى مربیگرى این تیم نام برده مى شود و البته پگاه نیز سابقه درخشانى در عزل مربیان خود در وسط فصل دارد به طورى که در آخرین حضور پگاه در لیگ برتر (دوره چهارم) این باشگاه در یک فصل ۴ بار سرمربى خود را عوض کرد که در نوع خود اتفاق نادرى است!
حتى دیروز از رشت خبر رسید سران باشگاه پگاه جلسه اى اضطرارى با کادر رهبرى این تیم داشتند و اولتیماتوم لازم را به مجید جهانپور داده اند!
على احمدى سراوانى مدیر روابط عمومى پگاه درباره این خبرها مى گوید: «از نظر ما اتفاق خاصى پیش نیامده. وضعیت عادى است و ما مشکلى احساس نمى کنیم که از هم اکنون به دنبال گزینه جدى باشیم. بدون شک با نتایجى که در ۲ بازى آینده خواهیم گرفت تمامى این شایعات و بحث ها به دست فراموشى سپرده خواهد شد. مجدداً تأکید مى کنم که باشگاه پگاه از مجید جهانپور و کادر ایشان حمایت مى کند و بحث تغییر سرمربى در این باشگاه صحت ندارد.»
على احمدى با وجود آنکه بحث تغییر سرمربى در این تیم را رد مى کند اما جلسه دیروز اسماعیل شاد مدیرعامل پگاه را با مجید جهانپور تأیید مى کند. وى مى گوید: «جلسه کمیته فنى باشگاه بود که بعد از هر بازى با حضور مدیرعامل، کادر رهبرى و اعضاى کمیته فنى تشکیل مى شود و این جلسه چندان حالت اضطرارى یا خاص نداشت.»
باشگاه پگاه با وجود ۲ باخت متوالى در پایان هفته دوم مسابقات لیگ برتر سعى مى کند شرایط را عادى جلوه دهد. با این حال همه در انتظار نتایج این تیم در هفته هاى آینده هستند. مجید جهانپور مى تواند با شکست نفت و ابومسلم در رشت ورق را به سود خود برگرداند.
 
ساشا ایلیچ: من فقط بدشانس هستم
دروازه بان تیم فوتبال پگاه گیلان گفت: متأسفانه من به دلیل بد شانسى گل هایى دریافت مى کنم که بى نهایت زیباست.«ساشا ایلیچ» با بیان این مطلب افزود: من گل هاى راحت و آسان نمى خورم و فقط مغلوب ضرباتمهار نشدنى و زیبا مى شوم.وى افزود: در دروازه بانى گل خوردن امرى اجتناب ناپذیر است اما در گلى که عباس آقایى در بازى مقابل پرسپولیس به ثمر رساند، تا حدودى مقصر بودم و در جایگیرى اشتباه کردم.

جهانپور : جو عمومى در حال حاضر به نفع ماست!
036897.jpg

مجید جهانپور سرمربى تیم پگاه گیلان این روزها نوک تیز انتقادات را بسوى خود مى بیند. او که تیمش در ۲بازى اول با ۲ نتیجه مشابه ۲ بر صفر بازى را به حریفان واگذار کرده است، این هفته باید در رشت به دیدار صنعت نفت آبادان برود. جهانپور درباره آخرین وضعیت تیم خود گفت:امروز( دیروز) را به بچه ها استراحت دادیم تا از امروز کارمان را شروع کنیم اما بعداز آن ۲ شکست باید بگویم که جو عمومى شهر و مسئولان آن به نفع ماست، ضمن اینکه همه متفق القول هستندکه ۲ نتیجه به دست آمده در۲ بازى اول نشانه بدشانسى ما بوده است. جهانپور گفت: باید بپذیریم که پگاه، هم در مقابل سپاهان وهم در مقابل پرسپولیس خوب بازى کرد اما نتیجه لازم را نگرفت که به یارى خدا در بازى سوم جبران خواهیم کرد. سرمربى تیم پگاه گفت: ما نفرات بسیار خوبى را در فصل نقل وانتقالات گرفته ایم اما این افراد به خاطر اتفاقاتى که در اطراف تیم ما افتاد دیر به تیم ملحق شدند وبراى بهتر شدن نیاز به زمان بیشترى دارند. جهانپور درباره مشکل گلزنى مهاجم تیمش گفت: ۲ حریف اول ما قدر بودند. اما در همین حال باز مهاجمان، صاحب موقعیت هاى خوبى شدند اما مطمئن باشید آنها در بازى هاى آینده جبران ۲ بازى با سپاهان و پرسپولیس را خواهند کرد و شم گلزنى خود را نشانخواهند داد.

عباس :: 86/6/4::  5:25 عصر

 
گیلائورى : پرسپولیس فقط ۳۰ دقیقه برتر از ما بود
هافبک تیم فوتبال پگاه گیلان گفت: گل اول پرسپولیس کاملا اتفاقى به ثمر رسید و منجر به از بین رفتن وحدت تاکتیکى ما در زمین شد.«آکسنتى گیلائورى» افزود: پرسپولیس بازى را بسیار کوبنده و هجومى شروع کرد و از این اقدام خود نتیجه لازم را گرفت. درطول زمان بازى آنها ۳۰ دقیقه تیم برتر میدان بودند که از این برترى خود نهایت استفاده را بردند.وى تصریح کرد: پگاه در آخرین روزهاى فصل نقل و انتقالات موفق به جذب نفرات مورد نظر خود شد و به همین دلیل براى هماهنگ شدن این نفرات نیاز به زمان بیشترى داریم.گیلائورى در مورد بازى هفته آینده تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: به علت حضور نفت آبادان در مسابقات لیگ دسته اول شناخت خوبى از این تیم نداریم اما امیدواریم بتوانیم از این بازى خانگى نهایت استفاده را ببریم و اولین ۳ امتیاز پگاه را در لیگ برتر کسب کنیم.

جهانپور: نمى خواستیم با گل هاى زیاد مغلوب پرسپولیس شویم
 
سرمربى تیم فوتبال پگاه گیلان گفت: بازى احتیاطى را در دستور کار داشتیم چرا که نمى خواستیم با گلهاى زیاد مغلوب پرسپولیس شویم. مجید جهانپور عنوان کرد: با اینکه مى دانستیم پس از دریافت گل ها چیزى براى از دست دادن نداریم اما باز هم جانب احتیاط را رها نکردیم و با استفاده از فضاهاى کنارى قدرى بازى را وسعت دادیم.وى افزود: با این تاکتیک از فشار حملات پرسپولیس که مقابل دیدگان هواداران خود نیز بازى مى کرد خارج شدیم و حتى چندین موقعیت خوب را نیز به دست آوردیم که تبدیل به گلنشد.سرمربى پگاه از عملکرد بازیکنان خود ابراز رضایت کرد و گفت: آنها نهایت تلاش خود انجام دادند و در نیمه دوم هم بسیار خوب کار کردند که به همین خاطر از بازیکنانم راضى هستم.جهانپور به قرعه بد تیم خود در ۲ بازى اول اشاره کرد و گفت: ما تازه به لیگ برتر راه یافته ایم و باید قدرى هماهنگ تر شویم که در ابتدا با ۲ بازى سخت روبرو شدیم اما امیدوارم در هفته هاى سوم و چهارم که باید در خانه میزبان باشیم بتوانیم قدرى بهتر ظاهر شویم و نتایج قبل را جبران کنیم.

عباس :: 86/6/1::  12:53 عصر

 

تصادف راننده پگاه در راه تهران

حریف پرسپولیسى ها
با تأخیر به تهران رسید

پى تصادف شدید راننده اتوبوس حامل کاروان تیم پگاه، این تیم گیلانى با تأخیر چند ساعته به تهران رسید. کاروان پگاه گیلان که براى دیدار برابر پرسپولیس در هفته دوم لیگ ساعت ۱۰ صبح دیروز با یک دستگاه اتوبوس از رشت به تهران حرکت کرد، به علت تصادف راننده اتوبوس با وقفه چند ساعته وارد تهران شد.راننده اتوبوس حامل اعضاى تیم پگاه نیز که در پلیس راه خارج از شهر رشت براى زدن ساعت از اتوبوس خارج شد، به علت تصادف با یک دستگاه پراید به شدت مصدوم شد.میزان آسیب دیدگى این راننده اتوبوس به حدى بود که بلافاصله توسط نیروهاى امدادى و با یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان پورسیناى رشت منتقل شد.

به همین دلیل بازیکنان پگاه گیلان ساعتى کنار جاده منتظر نشستند تا یک دستگاه اتوبوس دیگر براى اعزام آنها به تهران در صحنه بروز تصادف حاضر شود. این تیم به همین دلیل با تأخیر چند ساعته به تهران رسید.

 
رؤیاى پوچ هشت تایى پرسپولیس


146433.jpg
جمعه ۲/۶/۸۶ هفته دوم لیگ برتر
ساعت ۱۵:۱۹
ورزشگاه آزادى
میزبان: پرسپولیس تهران
میهمان: پگاه گیلان
تماشاگر احتمالى: ۶۰ هزار نفر
داور: هدایت ممبینى کمک ها: علیرضا کهورى و محمدرضا ابوالفضلى
مصدوم: ذوالفنون، نظرمحمدى، پیرعندلیب، پوریعقوبى (پگاه)، باقرى (پرسپولیس)
146472.jpg

 این اولین بارى است که پرسپولیس مدل جدید، با سرمربى جدید، بازیکنان جدید و شکل و شمایلى تازه رودرروى هوادارانش قرار مى گیرد چرا که اولین بازى قرمزها در لیگ هفتم حرفه اى در آبادان و کیلومترها دورتر از چشم دوستدارانش با موفقیت همراه شد و حالا همه آنهایى که به این تیم امید بسته اند منتظر هنرنمایى مقابل پگاه و البته یک پیروزى دلچسب و امیدوارکننده هستند.
پرسپولیس در حالى به مصاف پگاه مى رود که برخلاف سنوات گذشته و فصول قبلى لیگ برتر این فصل را با موفقیت و برد شروع کرده و در یک مصاف سخت و نفسگیر ۳ امتیاز شیرین را از جهنم آبادان با خود همراه آورده است.
دومین بازى سرخ ها نیز مثل دیدار اول مقابل یک تیم تازه وارد به لیگ برتر است و شاید براى تیم پرطرفدار پایتخت این قرعه، مناسب به نظر بیاید. پگاه درست مثل صنعت نفت هنوز به طور کامل در حال و هواى لیگ برتر قرار نگرفته و شاید دلیل اصلى شکست خانگى صفر - ۲ مقابل سپاهان نیز ناشى از همین مسأله باشد.
اما شاید بازى فرداى پرسپولیس - پگاه تداعى کننده اولین بازى پرسپولیس در لیگ چهارم حرفه  اى باشد. سخت نیست اگر به خاطر بیاوریم در آن روز به یادماندنى استادیوم آزادى چه حال و هوایى داشت و سر آخر چه نتیجه اى رقم خورد که شاید تا مدت هاى مدید از یاد هیچ پرسپولیسى پاک نشود. پرسپولیس آن سال که سکان هدایتش را به وینکو بگوویچ کروات سپرده بود واقعاً تیم خوبى داشت و شانس اول قهرمانى به حساب مى آمد. حضور توأمان على دایى، کریم باقرى، حامد کاویانپور، جواد کاظمیان، علیرضا امامى فر، افشین پیروانى، مهرداد میناوند و ... یک تیم پرمهره و مقتدر را روانه میدان پگاه کرد تا جمعیت یکصدهزار نفرى حاضر در ورزشگاه از تماشاى این پرسپولیس و نمایش بى نقصش لذت ببرند. اتفاقاً همین طور هم شد و بازى روان و تهاجمى مردان قرمزپوش از پگاه یک حریف دست و پا بسته ساخت تا این تیم گیلانى ۸ بار به علامت تسلیم دست ها را بالا ببرد و تنها ۲ بار گل هاى خورده را جبران کند.
آن روز ورزشگاه آزادى مثل دیگى جوشان به غلیان درآمد و رقص وینکو بگوویچ پرسپولیس و هواداران این تیم را به قهرمانى بسیار امیدوار کرد هر چند در ادامه فصل آنقدر اوضاع به هم ریخت تا رؤیاى قهرمانى خیلى زود به فراموشى سپرده شود.
در بازى معروف به ۸-۲ اما پژمان نورى تک ستاره تیم مغلوب بود و یکى از گل هاى تیمش را با حرکتى انفجارى به ثمر رساند تا بعدها به واسطه این بازى درخشان و نمایش هاى کم نوسان راه پایتخت را پیش گیرد و پیراهن سرخ را بر تن کند.
مجید جهانپور سرمربى امروز پگاه آن روز هم روى نیمکت تیمش نشسته بود و فیروزه اى پوشان را هدایت مى کرد و حالا باید براى جلوگیرى از تکرار آن نتیجه و حتى جبران آن پس از ۴ سال دوباره رودرروى پرسپولیس قرار بگیرد. درباره ساشا ایلیچ گلر مقدونیه اى پگاه اما جریانى برعکس آنچه در قبال پژمان نورى اتفاق افتاد روى داده چرا که او فردا باید روبروى تیم سابقش پرسپولیس قرار بگیرد و به مهاجمان پرتعداد این تیم اجازه هنرنمایى ندهد.
به هر حال پرسپولیس بعد از ۴ سال در آغازین روزهاى لیگ حرفه اى باید مقابل پگاه گیلان قرار گیرد. تیمى که در هفته اول رقابت ها در زمین خود با ۲ گل مغلوب سپاهان شده و با کسب این نتیجه لیگ هفتم را بد آغاز کرده است. پگاهى ها طى هفته اخیر با بازیابى روحیه خود و فراموشى این شکست در پى جبران مافات برآمده اند اما خود به نیکى مى دانند بازى کردن و نتیجه گرفتن مقابل پرسپولیس تا بن دندان مسلح که از سوى هزاران هوادارش حمایت مى شود کار دشوارى خواهد بود.
 هواداران پگاه هم از مجید جهانپور و تیمش توقع اعاده حیثیت دارند و مى خواهند ثابت کنند تیم شان بعد از حضور دوباره در لیگ برتر اصلاً به فکر بازگشت به دسته اول و سقوط نیست. این تیم گیلانى در سال هاى گذشته مقابل پرسپولیس نتایج خوبى کسب نکرده چرا که مقابل این تیم بزرگ و پرمهره تهرانى بى محابا و هجومى بازى کرده و در نهایت تسلیم صرف بوده است. این بار اما به نظر مى رسد خصوصیات ویژه جهانپور که همانا تفکرات دفاعى و محتاطانه اش به شمار مى رود در مقابل پرسپولیس نمایش دیگرى را باعث شود و البته نتیجه اى بهتر از آنچه در فصول قبل دیده مى شد روى اسکوربورد دیده شود.

پژمان نورى
146439.jpg
پژمان نورى هافبک شمالى که سابقه بازى درپگاه و گلزنى به پرسپولیس با پیراهن این تیم را دارد امروز یکى از امیدهاى اصلى قطبى براى موفقیت است. پژمان در بازى با نفت آبادان على رغم آنکه در یک پست غیرتخصصى قرار گرفت (دفاع چپ) اما یکى از بهترین هاى پرسپولیس بود و نمایش کم نوسان و جالب توجهى ارایه کرد از این رو انتظار مى رود مقابل پگاه نیز یکى از خوب هاى پرسپولیس باشد.
نگاه فنى
فقیر و غنى


از لحاظ مهره وضعیت پرسپولیس کاملاً با پگاه متفاوت است چرا که در تیم شمالى فقط در خط دفاع بازیکنان نامدارى دیده مى شوند و بقیه نفراتى متوسط و جوان هستند.
مجید جهانپور فردا یک تغییر در تیمش مى دهد و احتمالاً تقى پور را براى مهار مهاجمان پرسپولیس در زمین خواهد گمارد. باید دید با این وضعیت پگاه مى تواند جلوى پرسپولیس که فقط و فقط از این بازى برد مى خواهد ایستادگى کند یا …؟
ساشا ایلیچ

146436.jpg
گلر مقدونیه اى پگاه که فصل گذشته در لیگ دسته اول ۱۳ هفته پیاپى گل نخورد و دروازه اش را بسته نگه داشت حالا باید مقابل توپخانه قرمزها در تهران ایستادگى کند.او که در مدت حضورش در پرسپولیس همواره گل هاى زیبایى مى خورد در  آستانه بازگشت به لیگ برتر بازهم گل زیبایى از زادمحمود دریافت کرد تا متوجه شود بازى در لیگ برتر تا چه حد با دسته اول تفاوت دارد.البته او مى خواهد فردا مقابل پرسپولیس ثابت کند دیگر گل هاى ساشا ایلیچى نمى خورد و به نوعى روى آنها را کم کند.

دوئل هاى قبلى

دیدارهاى قبلى: ۱۰ بازى
برد پرسپولیس: ۹
برد پگاه: صفر
گل زده پرسپولیس: ۳۶
گل زده پگاه: ۶
بهروز رهبرى فر با ۵ گل (پرسپولیس) و شاهین بنى احمد با ۲ گل (پگاه) بهترین گلزنان ۲ تیم بوده اند.
پگاه در طول حضورش در لیگ، فقط ۳ بار در خارج از خانه به پیروزى رسیده است که آخرین آن در فصل ۸۳ مقابل فجرسپاسى بود.
پگاه ۵۵ درصد بازیهاى خود در لیگ را با شکست به پایان برده است که در بین تیم هاى لیگ برترى رکورد محسوب مى شود.
پرسپولیس در ۱۱ بازى اخیر خود بدون شکست باقى مانده است. آخرین شکست سرخپوشان در اسفند ماه گذشته مقابل پیکان رقم خورد.
پگاه در صورتى که ۲ گل به ثمر برساند، تعداد گل هاى زده خود را در لیگ به ۱۰۰ خواهد رساند.
۲ تیم ۴ بار نیز در جام حذفى به مصاف هم رفته اند که حاصل کار ۳ برد براى پرسپولیس و یک تساوى بوده است.

افشین قطبى: مى دانیم چگونه پگاه را ببریم

افشین قطبى پس از پایان تمرینات دیروز پرسپولیس گفت: تیم ما قبل از بازى با پگاه شرایط بسیار خوبى دارد و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در بازیهاى آینده نیز موفق تر و بهتر عمل کنیم. مى خواهیم فضاى بین خطوط را به حداقل برسانیم و خط دفاع و هافبک را با هم هماهنگ تر سازیم تا با کمترین تغییر بهترین نتیجه را بگیریم. شخصاً دوست دارم فورواردها اولین خط دفاعى پرسپولیس باشند تا بازى براى حریف دشوار شود. قطبى با اشاره به بازى اول مقابل صنعت نفت گفت: در آن بازى واقعاً گل هاى مفتى خوردیم. پرسپولیس در برابر صنعت نفت سازماندهى خوبى نداشت اما در بازیهاى آینده این موضوع وجود نخواهد داشت.
اگر بخواهیم اول باشیم، نباید در زمین حریف دو گل بخوریم. بازى با پگاه برى من بازى مهمى است. اصلاً این قضیه مهم نیست که آن ها چگونه بازى مى کنند، بلکه مهم این است که ما مى دانیم چگونه باید این تیم را ببریم. قطبى همچنین در مورد برخى اظهار نظرها در مورد این که او در ارنج تیم نقشى ندارد، گفت: هر کس هر چه مى خواهد بگوید همه مختارند که حرف خودشان را بزنند اما در پرسپولیس همیشه من حرف آخر را مى زنم. در بازى با صنعت نفت نیز به دلیل این که من تنها پنج روز با پرسپولیس بودم، از تفکرات مربیان تیم بیشتر استفاده کردم و این نیز از هوشیارى من است.
 من با هوشم؛ قطعاً مى دانم که چگونه پرسپولیس را هدایت کنم. این که از تجربه مربیان استفاده کنم نشان از تجربه بالاى من دارد. حالا دیگران هر تفسیرى از این همکارى دارند، مهم نیست.
مجید جهانپور: مى خواهیم ناکامى هفته اول را جبران کنیم

 مجید جهانپور سرمربى پگاه گفت:  پرسپولیس تیم خوب و پرطرفدارى است. دیدار سختى پیش رو خواهیم داشت به خصوص آنکه هفته اول از نظر نتیجه، برابر سپاهان ناکام بودیم. در هفته اول تمام آمار فوتبالى به نفع ما بود و از نظر شوت، سانتر و موقعیت خطرناک برتر از سپاهان بودیم اما حریف توانست روى غافلگیرى ما به گل برسد. سرمربى پگاه مى گوید: در این هفته مى خواهیم آن ناکامى  را جبران کنیم و مى دانیم که کار آسانى نیست. البته بازیکنان از نظر روحى در شرایط مطلوبى قرار دارند و مى توانیم با ارایه یک بازى خوب، نتیجه هم بگیریم.
جهانپور در خصوص باخت ۸ - ۲ برابر پرسپولیس در لیگ برتر سوم، گفت: امیدوارم آن نتیجه تکرار نشود البته در همان فصل نیز ما بعد از باخت، موفق شدیم تیم پاس را شکست بدهیم و در دور برگشت با پرسپولیس مساوى کردیم آن هم در شرایطى که یک پنالتى را از دست داده بودیم. سرمربى پگاه بازى فردا با پرسپولیس را پیش بینى نمى کند: نتیجه را نمى توان پیش بینى کرد اما حریف را به خوبى آنالیز کرده ایم. نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را به خوبى مى شناسیم. به نظر من بازیکنان حریف اسم و رسم دار تر از بازیکنان پگاه هستند اما امیدوارم بازیکنانم بتوانند در حد توان خودشان ظاهر شوند.
واعظى: مقابل پگاه گل نمى خوریم
 مهدى واعظى دروازه بان اول پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت خود و دیگر دروازه بانان در تمرین این تیم مى گوید: تمامى دروازه بان ها بعد از بازى در آبادان، تمرینات بسیار خوبى را زیر نظر سعید عزیزیان انجام داده و فکر مى کنم دیگر از دوران بدنسازى فاصله گرفته ایم. وى ادامه مى دهد: تماشاگران باید خیالشان کاملاً راحت باشد چون در بازى هاى بعدى هم هماهنگ تر مى شویم. چنانچه درون دروازه باشم، سعى مى کنم که گلى را دریافت نکنم. واعظى در مورد سایر دروازه بانان اضافه کرد: از حالا نمى توانم بگویم که در بازى روز جمعه در ترکیب ثابت هستم چون فرشید کریمى و علیرضا حقیقى خیلى خوب تمرین کرده اند و فکر کنم روحیه بسیار مناسبى دارند. امیدوارم حسن رودباریان هم هرچه سریع تر سلامتى خود را به دست آورده و به تمرینات برگردد.

حیدرى مقابل پگاه
بازى مى کند

 مدافع بلندقامت پرسپولیس با رهایى از بند آسیب دیدگى مشکلى براى همراهى این تیم در دیدار برابر پگاه نخواهد داشت. سپهر حیدرى که در تمرین سه شنبه و به دلیل برخورد با فرشید کریمى از ناحیه ران پا دچار آسیب دیدگى شده بود از روز گذشته مجدداً به تمرینات گروهى پرسپولیس بازگشت و همپاى سایرین تمرین کرد تا ثابت کند که براى بازى جمعه مشکلى ندارد. کادر پزشکى پرسپولیس هم بهبودى سپهر حیدرى را تأیید کرده و این مدافع فردا مقابل پگاه به میدان خواهد رفت.

جهانپور‌:
نیمه ‌اول سرنوشت ساز است

 

 پگاه گیلان که لیگ ‌برتر را با یک شکست خانگی آغاز کرد، فردا در یک بازی سخت مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت‌. مجید جهانپور شرایط تیمش را نسبت به هفته گذشته مناسب ‌تر می‌داند‌. او گفت: باید ثابت کنیم که در بازی اول مستحق شکست نبودیم‌.

پس از نتیجه بدی که در بازی اول گرفتید، حالا شرایط تیمتان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
وضعیت تیم ما نسبت به هفته قبل بهتر است و دو بازیکن مصدوم هم داشتیم که حالا شرایط بازی را پیدا کرده‌اند‌. اعتقاد من این است که مقابل سپاهان غافلگیر شدیم و آمار بازی نشان داد که بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم‌. امیدوارم در بازی با پرسپولیس بدشانسی نیاوریم تا نتیجه دلخواه‌مان رقم بخورد‌.

خیلی‌‌ها شانس برد پرسپولیس را بیشتر می‌دانند‌.
به هر حال آنها در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند و از حمایت تماشاگران خود بهره‌ می‌برند ولی این موضوع می‌تواند برای پرسپولیس استرس ایجاد کند‌. به نظر من نتیجه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید منتظر اتفاقات بازی باشیم‌.

از شکست پرگل مقابل پرسپولیس هراس ندارید؟
امکان وقوع هر نتیجه‌ای در این بازی وجود دارد و اگر قرار باشد به این مسائل فکر کنیم، بهتر است مقابل پرسپولیسی‌‌ها حاضر نشویم‌. به نظر من نیمه اول بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت ساز است و باید در این نیمه به اهداف‌مان برسیم‌.

در این بازی تاکتیک تدافعی به کار خواهید گرفت؟
هر وقت صاحب توپ باشیم، حمله می‌کنیم و زمانی‌که توپ نداشتیم، دفاع می‌کنیم‌.

پرسپولیس را چطور می ‌بینید؟
آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند و نسبت به فصل گذشته متحول شده‌اند‌. با این شرایط کار سختی در پیش داریم ولی نهایت سعی و تلاش‌مان را انجام خواهیم داد تا از پرسپولیس امتیاز بگیریم‌.


   1   2   3      >

:: RSS ::
::پیوندهای روزانه::
مجید جهانپور -پرشین بلاگ [41]
مجید حهانپور - بلاگ پارس [29]
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ [35]
مجید جهانپور - میهن بلاگ [28]
[آرشیو(4)]

::تعداد کل بازدیدها::

22937

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
تابستان 1386 - مجید جهانپور
::لوگوی من::
تابستان 1386 - مجید جهانپور
::لینک دوستان::
وبلاگ هواداران پگاه گیلان
اولین لغتنامه زبان گیلکی
مجید جهانپور - بلاگ پارس
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ
مجید جهانپور - میهن بلاگ
مجید جهانپور - پرشین بلاگ
مجید جهانپور - انزلی بلاگ
::وضعیت من در یاهو::
::فهرست موضوعی یادداشت ها::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::