سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت گمشده مؤمن است، پس هریک از شما گمشده اش را در هر جا یافت، آن را برگیرد . [امام صادق علیه السلام]
 

 
   

آرشیو خانه - مجید جهانپور
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:2بازدید دیروز:0
 

عباس :: 86/5/22::  10:54 صبح

  
جهانپور:
قدرت مان را با شکست سپاهان به نمایش مى گذاریم

145038.jpg
مجید جهانپور درباره وضعیت تیم پگاه گیلان در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر توضیح مى دهد: خوشبختانه دوران آماده سازى پیش فصل را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته و برنامه هاى مورد نظر خود را تا اندازه زیادى اجرا کردیم. علاوه بر انجام تمرینات مختلف بدنسازى و تاکتیکى اردوى بسیار خوب ۵ روزه اى را نیز در تهران انجام دادیم که به لحاظ تاکتیکى و گروهى این اردو تأثیر به سزایى در تیم داشت. در این اردو ۲ بازى تدارکاتى خوب را با تیم هاى لیگ برترى انجام دادیم و پس از بازگشت به رشت بار دیگر تمرینات را به صورت منظم پیگیرى کردیم.
شرایط تیم بسیار امیدوارکننده است. بازیکنان با تمرینات منظمى که انجام داده اند از نظر بدنى در شرایط مناسبى قرار دارند و به لحاظ روحى نیز براى آغاز لیگ لحظه شمارى مى کنند. تمرینات پگاه در آرامش و به دور از هرگونه حاشیه اى در حال برگزارى است و با توجه به اینکه حدود ۷ تغییر در ترکیب تیم به وجود آمده، هدف اصلى ما در تمرینات اخیر بیشتر ایجاد هماهنگى گروهى بوده است. سعى کردیم تا با تمرینات ویژه گروهى بازیکنان جدید و قدیمى را کاملاً با یکدیگر هماهنگ کنیم و به انسجام لازم دست یابیم. شاید در بازیهاى چند هفته اول از این نظر تا حدودى دچار مشکل باشیم اما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا تأثیر این عامل را به حداقل برسانیم تا با ارایه بازیهاى زیبا و تماشاگرپسند رضایت مردم گیلان را به دست آوریم.سرمربى تیم پگاه گیلان با اشاره به نامشخص بودن ورزشگاه محل برگزارى مسابقات مى گوید: تنها نگرانى ما در حال حاضر این است که هنوز نمى دانیم در کدام ورزشگاه باید میزبان سپاهان باشیم.
 در فاصله چند روز مانده به شروع لیگ هنوز محل برگزارى این دیدار مشخص نیست و این بزرگ ترین دغدغه و نگرانى ماست. اطلاع ندارم که آیا ورزشگاه جدید رشت براى برگزارى این دیدار آماده شده یا باید در ورزشگاه قدیمى خود یعنى عضدى میزبان باشیم.جهانپور درخصوص اولین دیدار تیمش برابر تیم سپاهان توضیح مى دهد: سپاهان تیمى بسیار قدرتمند، هماهنگ و پرمهره است که استراتژى اصلى آنها نتیجه گرا بودن است.
این تیم در تمامى دیدارهاى خود چه داخل خانه و چه خارج از خانه به دنبال کسب نتیجه مورد نظر است و همین کار ما را مشکل مى کند. با این وجود اطلاعات بسیار خوبى را از حریف به دست آورده و با شناخت کامل به مصاف این تیم خواهیم رفت. هدف ما این است که تیم برتر میدان بوده و بهترین بازى خود را به نمایش بگذاریم. مى خواهیم قدرت خود را با شکست سپاهان به نمایش بگذاریم.
  
نویدکیا و سیدصالحى به پگاه نمى رسند

ایران ورزشى ـ محرم نویدکیا و سیدمهدى سیدصالحى ۲ بازیکن تیم فوتبال سپاهان هستند که به دلیل مصدومیت دیدار هفته اول تیم خود در لیگ هفتم حرفه اى مقابل پگاه گیلان را از دست مى دهند.
این نفرات به دلیل طولانى تر شدن دوران نقاهتشان در حال حاضر تنها به فیزیوتراپى مى پردازند و طبق تلاش کادر پزشکى سپاهان جابا مجیرى از بند مصدومیت رهایى پیدا کرده و مى تواند مقابل پگاه گیلان بازى کند.
گفتنى است سپاهان روز جمعه ۲۶ مردادماه در ورزشگاه عضدى رشت میهمان پگاه خواهد بود.
بازیکنان پگاه ۵ درصد از مبلغ قراردادهاى خود را دریافت کردند!

بازیکنان تیم فوتبال پگاه گیلان در آستانه لیگ هفتم تنها ۵ درصد از قراردادهاى خود را دریافت کرده اند. با درخواست هاى مکرر بازیکنان پگاه براى دریافت ۴۰ درصد از مبلغ پیش قراردادهاى خود براى فصل جدید، تنها ۵ درصد از این مبلغ به آنان پرداخت شد تا اعتراضاتى را به همراه داشته باشد.
البته مدیرعامل باشگاه متعهد شده تا پایان هفته جارى حداقل ۳۰ درصد از مبلغ پیش قراردادها را پرداخت کند تا بلکه بازیکنان با انگیزه بیشترى لیگ را شروع کرده و حاشیه اى در پگاه از این بابت به وجود نیاید.
هیأت مدیره پگاه براى نحوه پرداخت پاداش هاى این فصل این تیم گیلانى نیز تصمیماتى گرفته که تا قبل از بازى با سپاهان اعلام خواهد شد.
مجید جهانپور: مى خواهیم دیگر نگرانى سقوط را نداشته باشیم!
تا قبل از شروع لیگ برتر مى کوشیم هر روزبا مربیان یکى از تیم هاى جدید الورود صحبت کنیم. اولین شماره را هم به نماینده شهر باران اختصاص دادیم . پگاه یکى از تیمهایى است که همواره ورودش به لیگ برتر با حوادث بسیارى روبرو بوده است. مجید جهانپور که قاعدتاً نبایدخاطرات خوبى از لیگ پنجم حرفه اى فوتبال داشته باشد، براى لیگ هفتم هم چندان قاطعانه حرف نمى زد.
 اما مى خواهد این بار با تحولى که در تیم بوجود آورده است ، بدون دغدغه سقوط کارش را تا پایان لیگ ادامه دهد. اما باید نشست و اتفاقات پگاه را نیز مانند خیلى از تیمهاى دیگر به تماشا نشست وبعد درباره آینده آنها حرف زد. به خصوص که چند روز آخر ، چند یار هم به تیم اضافه شدند که هنوز با سایرین هماهنگ نشده اند .
 با مجید جهانپور سرمربى تیم فوتبال پگاه گیلان در آستانه لیگ هفتم گفت وگویى را انجام داده ایم که با هم مى خوانیم.

*آخرین وضعیت پگاه را چگونه ارزیابى مى کنید؟
- خوشبختانه همه چیز خوب است وخوب پیش مى رود. ما با وجود مشکلاتى که بر سر مسأله فروش امتیاز تیم خود داشتیم، اما توانستیم خیلى به موقع وارد بازار نقل وانتقالات شویم وبازیکنان مورد نظر خود را جذب نماییم. بازیکنانى که من اطمینان دارم امسال چهره پگاه را متحول خواهند کرد.

* از ۲ برنامه مورد نظر شما براى آمادگى اردوى خارجى پیش بینى شده انجام نشد، دلیل اصلى آن چه بود؟
- ما براى آمادگى هر چه بیشتر جهت حضور در رقابتهاى لیگ برتر در اردوى خارجى و ۵ روزه تهران را پیش بینى کرده بودیم که تنها توانستیم به اردوى تهران آمده و با انجام ۲ بازى تدارکاتى خوب براى لیگ هفتم آماده شوم . ضمن اینکه به دلیل مسائل مالى نتوانستیم به اردوى خارجى خود برویم که فکر نمى کنم که این مسأله مشکلى را براى ما بوجود بیاورد.

*هنوز مشخص نیست که بازى اول شما با سپاهان در کدام ورزشگاه برگزار مى شود؟
- باور کنید این را ما هم نمى دانیم ، هنوز ورزشگاه خانگى مان یعنى میرزا کوچک خان آماده نشده است وما هنوز نتوانسته ایم یک جلسه تمرین را در آنجا داشته باشیم وخودمان را بعنوان میزبان باشرایط زمین تطبیق دهیم. اما اینها دلیل نمى شود که مشکلى از بابت بازى با سپاهان داشته باشیم.

*مشکل عمده ورزشگاه میرزا کوچک خان چیست؟
- فکر مى کنم مشکل اصلى ورزشگاه ۱۵ هزار نفرى میرزا کوچک خان زمین چمن آن است که هنوز به مرحله بهره بردارى نرسیده است.

*اگر تا روز بازى ورزشگاه میرزا کوچک خان آماده نشود، درکدام زمین میزبان سپاهان خواهید بود؟
قطعاً در ورزشگاه شهید عضدى رشت میزبان سپاهانى ها خواهیم بود.

*چند درصد از تیم سال پیش خود را حفظ کرده اید؟
- تقریباً کمتر از ۵۰ درصد آنها را حفظ کرده ایم.

*شما هم از جمله تیمهایى بودید که با بخشودگى فدراسیون روبرو شدید وحالا
مى توانید این امیدوارى را داشته باشید که در بازى اول با تماشاگران خود میزبان سپاهان باشید، نظر شما در این باره چیست؟
- تصمیم فدراسیون فوتبال دراین خصوص، تصمیم بسیار خوب وقابل توجهى بود. شاید فدراسیونى ها هم مى دانستند که در روز افتتاح ورزشگاه میرزا کوچک خان که با حضور معاونت رئیس جمهورى و رئیس سازمان تربیت بدنى قرار است صورت پذیرد، بازى بدون تماشاگر ، قطعاً مى توانست در مراسم افتتاحیه تأثیر منفى بگذارد. که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.
*پگاه چگونه ترسیم شد؟
- در فصل نقل وانتقالات با جذب بازیکنانى چون گیلائورى، تلقینى، تقى پور و نورى ازلیگ برتر وذوالفنون و پیر ترندیب از استقلال دزفول سهمیه لیگ دسته اول به اضافه تعدادى از بازیکنان فصل پیش خود توانستیم ، پگاه راترمیم و با قدرت روانه رقابتهاى لیگ هفتم نماییم.

* چه تضمینى وجود دارد، که سرنوشت مجید جهانپور به سرنوشت قبلى او در لیگ پنجم رقم نخورد؟
- هیچ تضمینى در این خصوص وجود ندارد. من مربى هستم وبا باشگاه خود قرارداد دارم. من تلاش مى کنم که تیم خوبى را راهى مسابقات لیگ برترنمایم، اما اینکه چه بر سرش خواهد آمد، را دیگر نمى دانم.
*تیم ترمیم شده پگاه را چگونه مى بینید؟
- باید وارد مسابقات شویم تا بتوانیم با آگاهى بیشترى به این سؤال شما پاسخ دهیم . اما ما در صدد هماهنگى بیشتر تیم خود هستیم تا بتوانیم با تمام قوا گام در لیگ هفتم بگذاریم.

* طى روزهاى آینده عمده کار شما در پگاه چیست؟
- ما قصد داریم طى روزهاى آینده شادابى بیشترى ر ا به تیم خود تزریق کنیم. ضمن اینکه از هر نظر براى بازى با سپاهان هم آماده مى شویم.

*چه شناختى از سپاهان دارید؟
- مى دانیم این تیم نسبت به گذشته تغییرات چندانى نداشته است . ضمن اینکه اطلاعات خوب دیگرى را هم درباره این تیم بدست آورده ایم که
مى تواند دست ما را براى بازى با این تیم از هر نظر باز بگذارد.

*تیمهاى موفق فصل نقل وانتقالات را کدام تیمها دیدید؟
-من فکر مى کنم که تیمهاى پرسپولیس، استقلال ، سایپا و صبا باترى در یار گیرى ها نسبت به بقیه تیم ها موفق تر عمل کرده اند که امسال مى تواند رقابت اصلى نیز بین همین ۴ تیم باشد.

*براى بهتر برگزارى لیگ چه پیشنهادى دارید؟
- نهایت آمال و آرزوى ما این است که روزى برسد لیگ ما نیز مانند تمام لیگ هاى اروپایى برنامه ایى داشته باشدکه از بازى اول تا بازى آخر آن مشخص باشد، که اگر این اتفاق در فوتبال ما بیفتد مطمئن باشید روى کیفیت آنهم اثر بسیارزیادى خواهد گذاشت ولیگ را معناى واقعى به لیگ حرفه اى تبدیل خواهد کرد. اما در شرایط کنونى هم مسئولان برگزارى لیگ باید بگونه اى برنامه ریزى کنند که مسابقاتشان کمتر دستخوش تغییر ومسائل این چنینى شود، تا تیمها نیز از این بابت دچار مشکل خاصى نشوند.

*تمام تلاش پگاه در لیگ هفتم معطوف به کجاست؟
- تمام سعى ما این است که در لیگ هفتم به یک مقام آبرومند برسیم ودیگر نگرانى سقوط را نداشته باشیم.
بازى پگاه - سپاهان در ورزشگاه عضدى رشت برگزار مى شود
دیدار تیم هاى پگاه گیلان با سپاهان اصفهان از هفته نخست لیگ برتر در ورزشگاه عضدى رشت برگزار خواهد شد. سازمان لیگ با ارسال نامه اى به باشگاه پگاه گیلان اعلام کرد که به علت آماده نبودن زمین چمن ورزشگاه سردار جنگل ، دیدار این تیم مقابل سپاهان اصفهان در ورزشگاه عضدى برگزار و افتتاح ورزشگاه جدیدالتاسیس رشت به زمان دیگرى موکول مى شود.قرار بود ورزشگاه سردار جنگل روز ۲۶مردادماه با حضور رییس سازمان تربیت بدنى پیش از دیدار ۲ تیم پگاه گیلان و سپاهان اصفهان گشایش یابد.

 
 

عباس :: 86/5/21::  11:16 صبح

  

پیروزى صبا
در دیدار تدارکاتى


 صباباترى جمعه در دیدارى تدارکاتى پگاه گیلان را شکست داد. صبایى ها جمعه میزبان پگاه گیلان بودند که این دیدار یک - صفر به نفع میزبان به پایان رسید
تنها گل صبا را در این بازى غلامرضا رضایى مهاجم جدید تیم به ثمر رساند. پگاه بعد از این دیدار با پایان اردو در تهران راهى رشت شد تا تمرینات را در خانه پیگیرى کند

  

مشکلات ورزشگاه میرزاکوچک خان رشت
محبت اجبارى به پگاه!

 
144861.jpg
سهیل میرزاجانى

پگاه رشت نماینده گیلان در لیگ هفتم در آستانه شروع مسابقات لیگ برتر براى برگزارى و میزبانى بازیهاى خود در رشت دچار مشکل شده به طورى که این مسأله نگرانى مسؤولان و مربیان این تیم را فراهم کرده است. ورزشگاه قدیمى شهید عضدى طى سال هاى اخیر همیشه میزبان رقابت تیم هاى رشتى در سطوح مختلف بوده اما پس از صعود پگاه به رقابت هاى لیگ برتر مقامات ورزش گیلان تصمیم گرفتند عملیات ساخت ورزشگاه فلکده رشت را که به تازگى به میرزاکوچک خان تغییر نام داده تسریع بخشند تا این ورزشگاه بعد از ۱۱ سال از آغاز عملیات ساخت آن براى فصل جدید آماده و مهیا شود. تلاش هاى شبانه روزى و جدى مسؤولان تربیت بدنى استان گیلان در نهایت تا به امروز باعث شده کار ساخت و آماده سازى این ورزشگاه ۱۵ هزار نفرى به پایان برسد و آماده برگزارى مسابقات شود. با وجود اینکه به احتمال فراوان رقابت هاى پگاه این فصل در ورزشگاه جدید میرزاکوچک خان برگزار خواهد شد اما از قرار معلوم این باشگاه تمایل زیادى براى انجام بازیهاى خود در ورزشگاه جدید ندارد، که البته تا حدود زیادى نیز حق با پگاهى هاست!
یکى از نکات منفى ورزشگاه میرزاکوچک خان راه ارتباطى این ورزشگاه است. ورزشگاه میرزاکوچک خان در منطقه اى به نام جیرده در ۱۵ کیلومترى رشت واقع شده که به طور حتم رفت و آمد براى هواداران پگاه به این ورزشگاه سخت و پرهزینه خواهد بود و همین مسأله مى تواند باعث شود بسیارى از علاقه مندان به این تیم تماشاى تلویزیونى بازیهاى پگاه از شبکه استانى را به محتمل شدن هزینه هاى زیاد براى تماشاى بازى از نزدیک ترجیح دهند. نکته بعدى نامناسب بودن راه ارتباطى بین رشت و محل برگزارى بازى است. جاده اى بسیار باریک و غیراستاندارد براى تردد حجم بالاى خودرو تنها پل ارتباطى بین رشت و ورزشگاه است. حال تصور اینکه دیدارهاى پگاه با تیم هاى استقلال و پرسپولیس که تماشاگران فراوانى از آن استقبال مى کنند باید در ورزشگاه میرزاکوچک خان برگزار شود کمى زیاد باعث نگرانى مى شود. احمدى سراوانى مدیر روابط عمومى پگاه نیز از این بابت نگران است. وى مى گوید: «کاملا گویا است که این جاده توان بار ترافیکى بالا و تردد انبوه خودرو را ندارد و این مسأله ما را نیز نگران کرده است. شما تصور کنید ۱۵ هزار نفر در پایان بازى مى خواهند به طور همزمان از ورزشگاه خارج شوند. چه اتفاقاتى در این مسیر پیش خواهد آمد.»
مجتبى پوربخش مدیر روابط عمومى هیأت فوتبال گیلان نیز ضمن ابراز نگرانى از این مسأله مى گوید: «باید بازیهاى پرتماشاگر پگاه  همانند دیدار با استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه عضدى برگزار شود چون بدون شک این جاده باریک و خطرناک حادثه ساز خواهد شد.»
با وجود نگرانى هاى موجود براى برگزارى رقابت هاى پگاه در ورزشگاه میرزا کوچک خان میرشهاب مؤمنى معاون ورزشى اداره کل تربیت بدنى استان گیلان مى گوید: «در هر پروسه اجتماعى، هر بخشى مسؤولیتى دارد که باید آن را به انجام برساند. مسؤولان باید در فکر جاده دسترسى به این استادیوم نیز باشند و قطعاً اگر معاون امور عمرانى استاندار و مسؤولان راه و ترابرى گیلان شاهد اقبال عمومى و استقبال تماشاگران باشند درصدد بهبود وضعیت حال حاضر برمى آیند.»
تنها برداشتى که از صحبت هاى معاون ورزشى تربیت بدنى گیلان مى شود کرد این است که مسؤولان ورزش گیلان بیشتر علاقه مند به تجربه کردن هستند تا استفاده از تجربه!
مشکل بعدى پگاهى ها، براى برگزارى بازى در ورزشگاه میرزا کوچک خان عدم آشنایى مربیان و بازیکنان پگاه با شرایط زمین چمن است. به طورى که مجید جهانپور سرمربى پگاه در همین ارتباط مى گوید: «ما هنوز یک دیدار دوستانه نیز در این ورزشگاه نداشته ایم و مى ترسیم در حین انجام بازیهاى لیگ برتر این ورزشگاه براى ما غریبه باشد.»
با این حال از قرار معلوم پگاه باید بازیهاى خود را در این ورزشگاه برگزار کند چرا که باشگاه پگاه رشت فاقد ورزشگاه اختصاصى براى انجام دیدارهاى خود است. به همین خاطر باید از ورزشگاه هاى دولتى که زیر نظر تربیت بدنى است استفاده کند و تربیت بدنى گیلان نیز امسال اعلام کرده باید بازیهاى پگاه در ورزشگاه میزاکوچک خان برگزار شود و انگار تصمیمى نیز براى تغییر مواضع خود ندارد. ورزشگاهى که با مشکلات مختلفى براى برگزارى بازیهاى پگاه روبرو است!
 
«کریم قنبرى» پگاه را آنالیز کرد
در روز بازى صباباترى و پگاه، کریم قنبرى مربى تیم سپاهان در ورزشگاه نوبنیاد صباباترى حاضر شد و بازى پگاه را آنالیز کرد. پگاه اولین حریف سپاهان در لیگ برتر خواهد بود.

زمین ورزشگاه سردارجنگل رشت قابل استفاده نیست
مدیر عامل پگاه: بازیکنان ما نمى توانند خود را قربانى بازى افتتاحیه کنند
مدیرعامل باشگاه پگاه گیلان گفت: زمین ورزشگاه سردار جنگل رشت قابل استفاده نیست و تیم فوتبال پگاه نمى تواند در آن بازى کند. «اسماعیل شاد» افزود: طى بازدیدى که به همراه مسئولان فدراسیون فوتبال از ورزشگاه سردارجنگل داشتیم، مشخص شد که نمى توانیم در این ورزشگاه بازى کنیم. وى گفت: پگاه گیلان نمى تواند خود را قربانى بازى افتتاحیه کند چون به طور حتم بازیکنان در این زمین آسیب مى بینند. بازیکنان ما با این زمین غریبه هستند چون به دلیل آماده نبودن آن، تاکنون در آن تمرین نکرده اند. در این مدت به تیم ما اجازه تمرین در این زمین را نداده اند که البته حق همداشته اند، چون زمین آماده برگزارى مسابقه نیست

وحدت طرفداران پگاه و ملوان
لیگ هفتم شروع مى شود و در این راستا افتخار استان گیلان به داشتن ۲ نماینده در لیگ برتر مایه مباهات مردم این خطه از کشور اسلامى است اما یک نکته دغدغه خاطر مى نماید و آن اینکه فراموشى خاطر دست اندرکاران و متولیان ورزش استان در انسجام و وحدت طرفداران این ۲ تیم به دور از کینه هاى قدیم که نشان از عدم رشد فرهنگى و اخلاقى جامعه در سالهاى پیش از انقلاب داشت را همچنان به دنبال دارد. آیا ضرورى نیست که ارباب جراید، صدا و سیما، هنرمندان، نمایندگان و مسئولین و آنانى که وجهه اى در سطح کشور و استان دارند، دست به دست هم دهند و طرفداران این تیم هاى محبوب را از عناد و دشمنى و نسبت دادن القاب زشت و ناپسند برحذر دارند؟
در این راستا وظیفه مسئولین باشگاهها نیز بسیار خطیر و مهم مى نماید که با هماهنگ کردن لیدرهاى طرفداران خود و انتخاب آنها از اشخاص با شخصیت و قابل احترام که وجهه و کسوت نیز داشته باشند، موفقیت هر ۲ تیم را در لیگ برتر که افتخار استان گیلان مى باشند،رقم بزنند. امید که دغدغه خاطر تماشاچیان فهیم و با فرهنگ استان گیلان با درایت مسئولین و دست اندرکاران امر در راستاى این مهم به بار بنشیند.
کوتاه از فوتبال گیلان
اسفندیارى تمدید کرد

امیر اسفندیارى بازیکن پگاه گیلان که یک سال از میادین فوتبال دور بود با حضور در هیأت فوتبال استان گیلان قبل از پایان مهلت مقرر براى نقل وانتقالات قراردادش را با این تیم تمدید کرد.
پوربخشى در پگاه
مجتبى پوربخشى به احتمال بسیار زیاد در باشگاه پگاه مشغول به کار خواهد شد. گفته مى شود قرار است اوبه عنوان مدیر روابط عمومى پگاه فعالیت نماید.
درخواست هواداران
جمعى از هواداران پگاه از مجید جهانپور سرمربى این تیم خواستند افشین چاووشى را در خط حمله به کار گیرد، چراکه او یک مهاجم گلزن است و نباید در خط هافبک بازى کند.
حاجتى: سپاهان را شکست مى دهیم
مصطفى حاجتى هافبک پگاه گفت: در اردوهایى که پشت سر گذاشته ایم به آمادگى کامل رسیده ایم. در حال حاضر مشکلى نداریم و قطعاً با کمک و حمایت هواداران، سپاهان را در رشت شکست خواهیم داد.
رخ چکا در کلاس B
علیرضا رخ چکا بازیکن سابق ملوان و سایپا در کلاس B مربیگرى به مدرسى مرتضى محصص شرکت کرده است. او با مفید ارزیابى کردن این کلاس عنوان کرد: چیزهاى زیادى یاد گرفته ام که قطعاً در آینده کمک زیادى به من خواهد کرد.
مهدوى باید استراحت کند
رضا مهدوى بازیکن پگاه بعد از بازى با صبا باترى دچار سرما خوردگى شد و تا چند روز باید استراحت کند


عباس :: 86/5/18::  10:50 صبح

مدیر روابط عمومى پگاه:هرگونه شکایت از باشگاه ملوان را تکذیب مى کنم

احمد سراوانى، مدیر روابط عمومى باشگاه پگاه، طى یک مصاحبه اختصاصى با خبرنگار ابرار ورزشى گفت: هرگونه شکایت علیه باشگاه ملوان را تکذیب مى کنم. احمدى در خصوص اتفاقات رخ داده در دیدار ۲ تیم پگاه و ملوان گفت: از اتفاقاتى که افتاد بسیار متأسف شدیم و قطعاً موضوع را پیگیرى خواهیم کرد.
در همین خصوص نامه اى براى هیأت فوتبال استان گیلان نوشته ایم تا موضوع را مورد بررسى قرار دهند اما هرگونه شکایت علیه شخص خاصى یا باشگاه ملوان را شدیداً تکذیب مى کنم زیرا ۲ باشگاه از سالیان گذشته روابط بسیار نزدکى و همکارى متقابلى با یکدیگر داشته اند و از این به بعد نیزخواهند داشت. احمدى در پایان گفت: ظرف روزهاى آینده با مسئولان باشگاه ملوان به گفت وگو خواهیم نشست و یقین بدانید کدورت هاى به وجود آمده را از بین خواهیم برد.

عباس :: 86/5/17::  11:4 صبح

 
پیروزی پگاه وشکست شیرین فراز در تهران
عصر دیروز و در یک دیدار تدارکاتى که در تهران برگزار شد، تیم پگاه رشت با تک گل بهنام افشه که در دقیقه ۷۶ به ثمر رسید، توانست تیم شیرین فراز کرمانشاه را شکست دهد. در این بازى که پیش چشم مدیران ۲ تیم برگزار شد، افشین حاجى پور هافبک چپ پاى کرمانشاهى ها یک پنالتى را براى این تیم به بیرون زد.
 
 
واکنش صالح نیا به اتفاقات دیدار پگاه- ملوان
احمدزاده ارزش هاى ورزشى را زیر سؤال برد

با وجود گذشت چند روزى از دیدار دوستانه پگاه- ملوان که به صورت خصمانه به پایان رسید هنوز فضاى ورزشى و غیرورزشى استان گیلان متأثر اتفاقات این بازى است. دیدارى که به خاطر شعارهاى تماشاگران پگاه به ملوان با اعتراض شدید محمد احمدزاده روبرو شد و در نهایت موجب شد بازى ناتمام بماند!
این مسأله که چرا فوتبال ۲ شهر انزلى و رشت که هم استانى هستند توان سازش را ندارند تبدیل به یک نگرانى بزرگ براى اهالى فوتبال گیلان شده.
در میان اظهارنظرها و مصاحبه هاى مختلفى که طى چند روز اخیر پیرامون این اتفاقات صورت گرفته کمتر کسى تصور مى کرد بهمن صالح نیا چهره سرشناس فوتبال گیلان سکوت خود را بشکند. مردى که نام او را در لابه لاى تمام صفحات تاریخ فوتبال گیلان مى توان دید امروز مى گوید دیگر دلیلى براى سکوت کردن نمى بینم چون اعتبار فوتبال گیلان در خطر است.
صالح نیا به شدت از اتفاقات رخ داده متأسف است و یکى از مقصران اصلى این اتفاق را شاگرد قدیمى خود مى داند. وى مى گوید: «این مسائل در گذشته هم وجود داشته و زمانى که ما به رشت مى رفتیم چنین شعارهایى شنیده مى شد.
بالاخره این چیزها در فوتبال هست اما محمد احمدزاده که بازیکن من بوده آیا تا به حال دیده من در رشت یا هر جاى دیگرى جار و جنجال و درگیرى ایجاد کنم یا تیم خود را بیرون بکشم که حالا امروز این کارها را انجام مى دهد.
من واقعاً متأسفم و نمى توانم سکوت کنم چرا که براى جایگاه اخلاقى ملوان در ورزش زحمت کشیدم و نمى توانم اجازه دهم این جایگاه معنوى که به سختى حاصل شده امروز به سادگى حراج گذاشته شود.»
مؤسس و بنیانگذار باشگاه ملوان در ادامه مى گوید: «احمدزاده با این کار ارزش هاى ورزشى و مسائل اخلاقى را زیر سؤال برد. دیگر از این پس ما چگونه مى توانیم در برابرسایر استان ها مدعى باشیم و فقط باید سکوت کنیم چون آنها امروز مى بینند که ما با هم درگیرى داریم و خودمان این ارزش ها را رعایت نمى کنیم.»
بهمن صالح نیا که به شدت از عمل احمدزاده ناراحت است در ادامه مى گوید: «احمدزاده امروز درحالى از اتفاقات و شعارهاى هواداران پگاه ناراحت است که وقتى ۴ سال پیش در ورزشگاه انزلى بدترین شعارها علیه من داده مى شد آن هم به خاطر حمایت از ایشان هیچ واکنشى نشان نمى داد.
چرا آن زمان احمدزاده جلو نمى آمد و چیزى نمى گفت؟! اما حالا به خاطر شعارهاى هزار نفر قهر مى کند و ملوان را از زمین بیرون مى کشد.»
سرمربى سابق ملوان در پایان صحبت هایش مى گوید: «ملوان یک تیم مردمى است که در سرتاسر ایران هواداران زیادى دارد. این پایگاه مردمى به واسطه جام ها یا مدال هایى که ملوان دارد نیست بلکه جام هاى اخلاقى که به این تیم تعلق مى گرفت است و انضباط تیمى ملوان باعث شد تا اعتبار ویژه اى نزد افکار عمومى پیدا کند.
تمام این مسائل و اعتبارات حاصل سال ها تلاش است و تحمل این مسأله که سال ها زحمات ما به سادگى درحال فنا شدن است واقعاً سخت است و من به سهم خود نمى توانم اجازه چنین کارى را دهم.»
گیلائورى به پگاه پیوست

 آکوستنى گیلائورى هافبک فصل گذشته استقلال تهران براى لیگ هفتم حرفه اى به پگاه گیلان پیوست.
این بازیکن گرجستانى پس از انجام مراحل ادارى و تسویه حساب مالى با استقلال تهران، مذاکرات نهایى خود را با تیم تازه به لیگ برتر صعود کرده پگاه گیلان دنبال کرد و متعاقب توافق به عمل آمده، براى یک سال به جمع شاگردان مجید جهانپور اضافه شد.
گفتنى است آکوستنى گیلائورى، جوئلسون داسیلوا و لئوناردو کوییکه ۳ بازیکن خارجى فصل گذشته استقلال بودند که هر ۳ راهى تیم هاى دیگر شده اند.
اخبار فوتبال گیلان
 
بدشانسى نظرمحمدى
على نظر محمدى دروازه بان تیم پگاه رشت دچار یک مصدومیت ناخواسته شد و براى مدت ۳ ماه از میادین فوتبال دور شد. نظر محمدى که از ناحیه تاندوم دست دچار پارگى شدید شده است، طبق گفته پزشکان حداقل ۳ ماه از همراهى تیم پگاه محروم خواهد بود.
گلایه هواداران پگاه
هواداران تیم پگاه رشت از عملکرد مسئولان روابط عمومى این باشگاه گلایه داشته و اعتقاد دارند که آنها در مقام پاسخگویى به هواداران خوب عمل نمى کنند. اعتراض هواداران تیم پگاه باعث شده است تا مسئولان این تیم به فکر تغییر و یا ترمیم روابط عمومى باشگاه خود باشند.
مشکل تازه براى پگاه
به گفته یکى از مسئولان تربیت بدنى شهر رشت، ورزشگاه ۱۵ هزار نفرى سردار جنگل براى هفته هاى آغازین لیگ برتر آماده نخواهد شد و همین مسأله باعث ناراحتى کادر فنى و بازیکنان تیم فوتبال پگاه رشت شده است و آنها را با مشکل تازه اى روبرو ساخته است.
سهمیه زیر ۲۳ سال
کادر فنى پگاه سرانجام نام رضا کادوسى را به عنوان بازیکن زیر ۲۳ سال خود به هیأت فوتبال رد کرد تا بتواند در فصل جارى لیگ از وجود این بازیکن در ترکیب تیمش استفاده کند.
جدایى ۲ بازیکن پگاه
سروش کمالى و رضا خوب رفتار بازیکنان فصل پیش تیم پگاه با گرفتن رضایتنامه به تیم سپیدرود رشت پیوستند تا در رقابت هاى لیگ ۲ براى این تیم به میدان بروند.
نارضایتى کادر فنى پگاه از عملکرد زمانى
از داخل اردوى تیم پگاه خبر مى رسد که کادر فنى این تیم که از بین دو گزینه رسول زمانى و اصغر کرم اللهى، زمانى را انتخاب کرده بودند، از انتخاب خود رضایت نداشته و از عملکرد زمانى گله دارند.
سفر مربى فوتبال ساحلى به امارات
بهزاد داداش  زاده مربى تیم فوتبال ساحلى ایران به همراه این تیم به امارات خواهد رفت. قرار است تیم ملى فوتبال ساحلى ایران در مدت حضورش در امارات چند بازى تدارکاتى خوب را برگزار کند.


عباس :: 86/5/16::  12:50 عصر

 

بعد از دیدار جنجالى ۲ تیم گیلانى
پگاه از احمدزاده شکایت مى کند
 
144486.jpg


شاید کمترکسى تصور مى کرد دیدار دوستانه پگاه رشت- ملوان انزلى که عارى از هرگونه حساسیتى براى هر ۲ تیم بود به درگیرى و جنجال ختم شود به طورى که بازى ناتمام به پایان رسید.
طرح برگزارى این بازى هفته پیش توسط پگاهى ها ریخته شد و پس از مذاکره با ملوانى ها مقرر شد این بازى روز یکشنبه به میزبانى پگاه در ورزشگاه عضدى رشت برگزار شود. البته قرار بود این بازى به صورت رفت و برگشت برگزار شود که با توجه به اردوى ۵ روزه پگاه در تهران انجام دیدار برگشت منتفى شد. همان طورى که در ابتدا عنوان کردیم با توجه به اینکه بازى حساسیت خاصى براى هر ۲ تیم نداشت و تنها یک دیدار دوستانه بود هیچ تبلیغات یا اطلاع رسانى خاصى روى این بازى نه از سوى تیم میزبان و نه از سوى تیم میهمان صورت نگرفت اما با این حال حدود ۱۰۰ نفر از انزلى و ۲۰۰۰ نفرى نیز از رشت براى تماشاى این دیدار دوستانه و تدارکاتى راهى ورزشگاه عضدى شدند که در نهایت همین جمعیت اندک موجبات به جنجال کشیدن بازى را فراهم کردند! شیطنت تماشاگران ۲ تیم از پیش از شروع بازى آغاز شد به طورى که بازیکنان ملوان در هنگام گرم کردن حسابى مورد لطف هواداران پگاه قرار گرفتند تا اولین جرقه هاى درگیرى زده شود. محمد احمدزاده اعلام کرد تیم را بیرون خواهد کشید.
تهدید جدى سرمربى ملوان باعث شد تا مقامات تیم میزبان هواداران خود را به آرامش دعوت کنند و در نهایت بازى با کمى تأخیر و برطرف شدن جنجال ها آغاز شد و گل برترى پگاه نیز همه چیز را روبراه تر کرد اما به ثمر رسیدن گل تساوى ملوان با سر دادن شعارهاى رکیک هواداران ۲ تیم به هم مجدداً جنجال ساز شد. شعارهاى تند هواداران پگاه نه به تیم ملوان بلکه به مردم انزلى که جاى تأسف نیز دارد، کاپیتان ملوان را مجبور به واکنشى نه چندان جالب به سوى هواداران پگاه کرد که این حرکت  مازیار زارع باعث شد تا همه شعارها علیه وى داده شود. محمد احمدزاده که به شدت از برخورد بد هواداران پگاه با کاپیتان خود ناراحت بود به طرف داور چهارم رفت تا اعتراض خود را اعلام کند. فریادهاى احمدزاده سرمربى پگاه را نیز مجبور کرد تا براى دفاع از تماشاگران خود به جلو برود که درگیرى لفظى شدیدى بین سرمربیان ۲ تیم صورت گرفت که در صورت عدم مداخله اطرافیان حتى متأسفانه مى توانست به درگیرى فیزیکى نیز بینجامد! در نهایت در دقیقه ۸۳ بازیکنان ملوان راهى رختکن شدند تا دیدار ۲ تیم خیلى ساده و آماتورگونه به جنجال کشیده شود.
على احمدى سراوانى مدیر روابط عمومى پگاه در رابطه با اتفاقات دیدار روز یکشنبه مى گوید: «فوتبال رشت و انزلى سالیان سال است که ۲ رقیب جدى براى هم هستند و این مسأله مربوط به باشگاه پگاه نیست.
متأسفانه با وجود احترامى که براى احمدزاده قائل هستیم اما به نظر مى رسید ایشان از همان ابتدا به نوعى قصد داشت بازى را به جنجال و درگیرى بکشاند که این مسأله براى ما جاى تعجب دارد. ایشان مدعى است که جهانپور مى بایست تماشاگران پگاه را آرام یا به نوعى کنترل مى کرد. این درحالى است که در دیدار امید و جوانان پگاه در انزلى که ایشان نیز حضور داشتند رکیک ترین شعارها به بازیکنان ما داده شد اما نه تنها ایشان واکنشى نشان ندادند بلکه لبخندهاى احمدزاده هنوز از ذهن ما پاک نشده.»
على احمدى در ادامه مى گوید: «چطور در بازیهاى ملوان با تیم ابومسلم، پرسپولیس و ... که هیچ ارتباطى به پگاه ندارد تماشاگران ملوان علیه ما شعار مى دهند اما احمدزاده واکنشى نشان نمى دهد و بى تفاوت هستند اما حالا از ما و سرمربى پگاه توقع دارند کل هواداران خود را تحت کنترل داشته باشیم.»
ادعاهاى احمدى سراوانى مدیر روابط عمومى پگاه تا حدود زیادى درست است و نمى توان به آن خرده گرفت اما فرهاد پورغلامى مربى ملوان اتفاقات روز یکشنبه را تاریخى عنوان مى کند و مى گوید: «من آدم فوتبال ندیده اى نیستم اما تا به حال ندیده بودم در یک دیدار دوستانه تا به این حد به تیم میهمان توهین شود. شک نکنید این مسائل برنامه ریزى شده بود چرا که از همان زمان گرم کردن شدیدترین شعارهاى ممکن را به ما و مردم انزلى دادند که واقعاً ناراحت کننده است به طورى که بچه هاى ما در نیمه اول تحت تأثیر همین مسائل نتوانستند نمایش قابل قبولى داشته باشند.»
مربى ملوان در ادامه مى گوید: «فوتبال رشت و انزلى از سالیان دور با هم کرى دارند و این از شیرینى هاى فوتبال گیلان است اما چیزهایى که ما یکشنبه در رشت دیدیم فراتر از این مسائل بود. رضا نیک نظر مدافع ما متولد و ساکن رشت است اما هواداران رشتى که همشهرى نیک نظر هستند به قدرى علیه این بچه شعارهاى رکیک سر دادند که روحیه خود را براى بازى کردن از دست داده بود. پس این مسائل ربطى به ملوان و انزلى ندارد و ماجرا از جاى دیگرى آب مى خورد.»
دیروز از دفتر باشگاه پگاه خبر رسید که رسماً از محمد احمدزاده سرمربى ملوان به کمیته انضباطى شکایت کرده اند چرا که معتقدند احمدزاده با این حرکات خود قصد توهین به هواداران پگاه را داشته، البته اینکه به شکایت پگاه به خاطر یک بازى دوستانه ترتیب اثر داده شود یا خیر خود جاى سؤال دارد اما چیزى که معلوم و مشهود است این دیدار دوستانه به خاطر سهل انگارى مسؤولان ۲ تیم و بدون انجام مطالعه و پیش بینى تمام جوانب آن به جنجال کشیده که عواقب اىن بازى را در دیدارهاى این ۲ تیم در لیگ برتر بدون شک شاهد خواهیم بود.

 
شیرین فراز - پگاه در تهران

 تیم هاى فوتبال شیرین فراز کرمانشاه و پگاه گیلان امروز در دیدارى تدارکاتى به مصاف هم خواهند رفت.
با هماهنگى هاى صورت گرفته دیدار تیم هاى فوتبال شیرین فراز کرمانشاه و پگاه گیلان امروز ساعت ۱۷ بعد از ظهر در محل اردوى شیرین فراز در تهران برگزار خواهد شد.
در این دیدار که در آستانه شروع رقابت هاى لیگ برتر به انجام مى رسد ۲ تیم طى یک بازى قانونى در ۲ وقت ۴۵ دقیقه اى با تمام نفرات اصلى خود به میدان خواهند رفت تا توان تیمى خود را محک زده و نفرات اصلى ترکیب نهایى خود را بشناسند.
پگاهى ها بعد از ظهر روز یکشنبه به مقصد تهران حرکت کردند و پس از استقرار خود را براى انجام این بازى مهیا خواهند کرد. شیرین فراز روز شنبه در یک مسابقه دوستانه مقابل مس کرمان با نتیجه یک - صفر تن به شکست داد. این تیم در ادامه برنامه اردویى خود، دیروز مقابل تیم دسته اولى کوثر به میدان رفت.
دروازه بان اکباتان به پگاه پیوست
با توافقات صورت گرفته«رسول زمانى»سنگربان تیم فوتبال اکباتان تهران، صبح دیروز با عقد قرارداد رسمى در هیات فوتبال استان گیلان به پگاهپیوست تا فصل آینده با پیراهن این تیم در لیگ دسته برتر به میدان برود.
جهانپور: امیدوارم این درگیرى در بازى لیگ تأثیرگذار نباشد
 
جهانپور
 
«مجیدجهانپور» سرمربى پگاه گیلان با اشاره به درگیرى پیش آمده در جریان مسابقه دوستانه تیمش با ملوان بندرانزلى گفت: اگر حقیقتش را بخواهید، خود ما هم نفهمیدیم مسأله از کجا شروع شد. از ابتداى بازى حدود ۵۰ جوان که در ورزشگاه حضور داشتند ملوان را تشویق کرده و به پگاه توهین مى کردند. تقریباً حدود ۱۰۰نفر هم بودند که علاوه بر تشویق پگاه به انزلى چى ها توهین مى  کردند در نهایت همین مسأله منجر به درگیرى شد. وى افزود: بعد از اوج گرفتن توهین حاضران در ورزشگاه، مسئولان تیم ملوان بازیکنانشان را بیرون کشیده و حاضر به ادامه مسابقه نشدند.
هدف ما از انجام این بازى دوستانه، افزایش دوستى ها و کم شدن حساسیت میان ۲ تیم پگاه و ملوان بود اما متأسفانه نتیجه اى عکس حاصل شد. جهانپور با اشاره به تأثیر این مسأله در مسابقه ۲ تیم در لیگ برتر اظهار داشت: امیدواریم بازى هاى پگاه و ملوان در رشت و انزلى تحت تأثیر این درگیرى قرار نگیرد. آنهایى که باعث ایجاد تنش شدند، گروهى جوان کم سن و سال بودند که نباید به حساب تماشاگران پگاه گذاشته شوند. ارزش ۳ امتیاز بازى آنقدر نیست که مردم رشت و انزلى با هم مشکل پیدا کنند. جهانپور افزود: به هر حال اتفاقى افتاد و تمام شد. امیدوارم دیگر شاهد چنین مسأله اى در فوتبال گیلان نباشیم. سرمربى پگاه در پایان گفت: بازى دوستانه ما با استقلال منتفى است و امروز مقابل شیرین فراز کرمانشاه قرار خواهیم گرفت.

 شناختهای تازه از پگاه   
 
تیم پگاه در دیدار تدارکاتی روز یک‌شنبه مقابل ملوان که تا دقیقه 85 با نتیجه یک بر یک جریان داشت و در این لحظه به علت فحاشی‌های طرفداران دو تیم علیه یکدیگر و اعتراض محمد احمدزاده نسبت به این اتفاق نیمه‌کاره رها شد، با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت که این روش به دلایل مختلف آن بازدهی لازم را نداشت و قطعاً در دیدارهای بعدی خانگی فیروزه‌ای‌پوشان رشتی هم نمی‌تواند ضامن دستیابی پگاه به امتیازات کامل چنین پیکارهایی باشد. مجید جهانپور برای تداوم بخشیدن به استحکام خط دفاعی فصل قبل پگاه ترکیب فراهانی (دفاع راست) تلقینی (دفاع چپ) تقی‌پور و نظیف‌کار (مدافعان میانی) را جلوی روی ساشا ایلیچ قرار داد. چیدمانی که به علت حضور نظیف‌کار و تلقینی در پست‌های جدید یا شاید غیرتخصصی بازدهی قابل انتظار را نداشت.
به نظر می‌رسد حضور تلقینی در کنار تقی‌پور و انتقال مکان بازی نظیف‌کار از دفاع وسط به بک چپ هماهنگی و استحکام بیشتری را در خط دفاع پگاه ایجاد نماید یا حتی پگاه می‌تواند در فرصت اندک باقی‌مانده فکر تازه‌ای برای جناح چپ داشته باشد. در خط میانی مهدی نوری به عنوان یکی از دو هافبک تدافعی توانست به خوبی جلوی مربع خط دفاع توپ‌های سرگردان پشت محوطه هجده‌قدم را از آن خود نماید و قبل از مدافعان زننده ضربات اول باشد اما به‌کارگیری مهدوی تکنیکی و متخصص بازی در جناح راست در کنار نوری موجب گردید وی نتواند وظایف غیرتخصصی‌اش را به عنوان یک هافبک تدافعی انجام دهد.
 کادر فنی پگاه برای منفعت بردن کامل از تکنیک مهدوی که البته باید کمی از تکروی و دریبل‌های خود بکاهد، می‌تواند در سیستم 1-3-2-4 که اجرای آن را برای بازی‌های خانگی پگاه به صلاح ندانسته و عملی شدن چنین روشی را در راستای کسب حداقل امتیاز از دیدارهای خارج از خانه مفید و مثمرثمر می‌دانیم، از مهدوی در سمت راست مثلث حمایت‌کننده از تک مهاجم خود بازی بگیرد
 تا بدین ترتیب یک هافبک تدافعی متخصص در کنار مهدی نوری قرار گرفته و بر استحکام خط میانی پگاه بیفزاید و از سویی دیگر با سوخت نشدن توانایی‌های هجومی مهدوی از توانمندی‌های وی در فاز حمله به خوبی بهره‌برداری شود.مثلث هجومی حمایت‌کننده از تک مهاجم پگاه متشکل از محمدرضا ذوالفنون (راست) مصطفی حاجتی (چپ) و حسین ملکی (وسط) ایراداتی دارد که در صورت ایجاد دو تغییر این مثلث می‌تواند بازدهی مطلوب‌تری داشته باشد. آنجا که ذوالفنون نشان داد در حد و اندازه‌های یک بازیکن لیگ برتری نیست و رمضانی‌پور، پوریعقوبی یا مهدوی بهتر می‌توانند در این پست بازدهی داشته باشند. از طرف دیگر حاجتی هم نشان داد که نمی‌تواند آن اثرگذاری را که در قالب هافبک تدافعی دارد در ضلع چپ مثلث پشت سر تک‌مهاجم نشان دهد. اما حسین ملکی به عنوان قلب این مثلث عملکرد قابل قبولی داشت.
او هر وقت که پا به توپ شد، هم به خوبی بازیکنان کناری‌اش را راه انداخت، هم خود را در نقش یک مهاجم تخصصی به تک مهاجم تیم نزدیک کرد و نیز به راحتی قلب خط دفاع حریف را شکافت.در یک جمله ملکی را باید زهردارترین عنصر هجومی پگاه در خط میانی معرفی کرد و البته امیدواریم که ملکی در بازی‌های سنگین‌تر در لیگ برتر همین کارایی را داشته باشد. مجید جهانپور می‌تواند برای افزودن بر زهر هجومی تیمش از مثلث چاووشی (سمت چپ) ملکی (وسط) و مهدوی (راست) در سیستم 1-3-2-4 استفاده کند. زیرا این سه بازیکن تجربه، تکنیک، جوانی، شم گلزنی و قدرت پاسوری را یکجا در اختیار دارند و می‌توانند حامیان خوبی برای امین متوسل‌زاده باشند، متوسل‌زاده‌ای که در دیدار برابر ملوان گلزن نشان داد و زهر خود را در اولین بازی جدی پگاه ریخت.
 او از آدمیراواکر به پگاه آمده است و امید اول پگاه در خط حمله محسوب می‌شود. پگاه که برای تقویت جناح چپ خط میانی خود گیلااوری را هدف قرار داده است، برای کامل‌تر شدن نیاز به یک هافبک با قدرت پاسوری بالا و درحد و اندازه‌های سعید رمضانی، محمد نوری یا محرم نویدکیا داشت که بتواند نظم خوبی به جریان حرکتی تیم در حالت‌های هجومی و تدافعی بدهد. از سویی دیگر به نظر می‌رسد اتخاذ شیوه 2-4-4 در قیاس با سیستم 1-3-2-4 عایدات بیشتری را در دیدارهای خانگی نصیب کادر فنی پگاه نماید.
 روشی که با توجه به موجودیت فعلی فیروزه‌ای‌پوشان رشتی می‌تواند از توانایی‌های یکایک مهره‌های تأثیرگذار این تیم بیشترین بهره را بگیرد و با عدم استفاده از برخی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی (مثال: قرار ندادن مهدوی در پست هافبک دفاعی) و یا نیمکت‌نشین نکردن بعضی نفرات نظیر افشین چاووشی که قرار گرفتن او در صف ذخیره‌ها اتفاق جالبی نیست، درصد نتیجه‌گیری تیم اول شهر باران را افزایش دهد.

عباس :: 86/5/15::  9:15 صبح

 

پخش زنده دیدارهاى ملوان و پگاه

 صدا و سیماى مرکز گیلان اعلام کرد بازیهاى ملوان و پگاه که در آنها میزبان هستند به طور زنده از شبکه استانى پخش مى شود. سال گذشته فقط دیدارهاى ملوان پخش زنده مى شد اما با لیگ برترى شدن پگاه بازیهاى هر دو تیم در گیلان پوشش داده خواهد شد. افشین وهابى یکى از مسؤولان صدا و سیما شبکه باران این خبر را اعلام کرد.

 

میزبانى مشروط در ورزشگاه سردار جنگل

فقط دیدارهاى پرتماشاگر با استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه سردار جنگل برگزار نمى شود. مصطفى نوربخش مدیر روابط عمومى هیأت فوتبال در این باره مى گوید: «به خاطر مشکل جاده ارتباطى بین رشت و ورزشگاه سردار جنگل به احتمال زیاد بازیهاى غیر از استقلال و پرسپولیس را در این ورزشگاه برگزار مى کنیم. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ورزشگاه آماده شده است.»

 

تلاش براى تعلیق حکم انضباطى

 باشگاه پگاه به دنبال آن است که اولین بازى تیم اش در لیگ برتر بدون تماشاگر نباشد. به خاطر اتفاقات رخ داده در دیدار این تیم در مرحله پلى آف مقابل شهردارى بندرعباس کمیته انضباطى پگاه را یک جلسه از داشتن تماشاگر محروم کرده است. حال مسؤولان باشگاه در تلاشند تا کمیته انضباطى این حکم را به حالت تعلیق درآورد تا اولین دیدار پگاه مقابل سپاهان در لیگ برتر با حضور تماشاگران این تیم برگزار شود.


 دربى گیلان نیمه کاره ماند

 دربى گیلان نیمه کاره ماند. دیروز ساعت ۳۰:۱۷ ملوان در دیدارى تدارکاتى میهمان پگاه گیلان بود. این دیدار در ورزشگاه عضدى برگزار شد. بازى با ۳۰ دقیقه تأخیر استارت خورد چرا که حدود ۱۵۰۰ نفر تماشاگر حاضر در ورزشگاه علیه محمد احمدزاده سرمربى ملوان شعار مى دادند و او نیز حاضر نمى شد تیم را به زمین بفرستد. سرانجام با وساطت مسؤولان پگاه گیلان بازى شروع شد. درحالى که مرتضى متوسل زاده براى پگاه و رضا نیک نظر از روى نقطه پنالتى براى ملوان گلزنى کرده بودند در دقیقه ۷۰ به خاطر فحاشى به احمدزاده و ملوانى ها سرمربى ملوان تیم را از زمین بیرون کشید. در این دقیقه حتى درگیرى لفظى بین احمدزاده و نیمکت میزبان به وجود  آمد تا این دیدار تدارکاتى به دقیقه ۹۰ نرسد.

اردوى پگاه در تهران
تیم فوتبال پگاه گیلان امروز راهى تهران خواهد شد تا اردوى ۶روزه خود را در پایتخت برگزار کند و چند دیدار تدارکاتى نیز به انجام برساند.به گفته سرمربى پگاه گیلان، این تیم یک بازى روز سه شنبه و بازى تدارکاتى دیگر را روز جمعه برگزار خواهد کرد که به طور حتم در یکى از این روزها باصباباترى روبرو خواهد شد.

جهانپور: از احمدزاده و طرفدارانش انتظار فحاشى نداشتیم

مجید جهانپور
اما مجید جهانپور سرمربى پگاه نیز در مورد این بازى دوستانه! حرف هاى زیادى دارد.جهانپور گفت: هیچ مشکلى با احمدزاده و طرفداران ملوان نداریم و آنها را خیلى هم دوست داریم اما از آنها انتظار نداشتیم که در شهر خودمان به ما فحاشى کنند. متأسفیم که چنین اتفاقى افتاد اما انزلى چى ها هم در این ماجرا تقصیر داشتند. وى افزود: متأسفانه اتفاق خوبى نیفتاد. از آقاى احمدزاده بیشتر انتظار داشتم. ایشان نباید به خاطر دعواى تماشاگران،بازى را به جنجال مى کشاند.



عباس :: 86/5/14::  11:21 صبح

 

۲ بازیکن جدید پگاه

 مهاجم ایرانى آدمیرا واکر اتریش به پگاه گیلان پیوست. امین متوسل زاده پنجشنبه با حضور در هیأت فوتبال گیلان قراردادش را با پگاه ثبت کرد. همچنین محمد مختارى بازیکن سابق شموشک نوشهر با توافق باشگاه گیلانى و مازندرانى با پگاه قرارداد داخلى ۲ ساله اى امضا کرد. قرار است مختارى هم بعد از دریافت رضایتنامه اش قرارداد رسمى را با پگاه ثبت کند.


بررسی تیم‌های حاضر در هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر:

  پگاه
بازگشت آبرومندانه

 مطمئناً در لیگ امسال یکی از تیم‌هایی که باعث بالارفتن جذابیت لیگ هفتم خواهد شد، پگاه گیلان است که در پایان رقابت‌های لیگ دسته اول گذشته به‌عنوان تیم اول گروه نخست به مرحله پلی‌آف صعود کرد و در مرحله پلی‌آف نیز با غلبه بر تیم‌فوتبال شهرداری بندرعباس به‌عنوان یکی از هجده تیم حاضر در لیگ برتر امسال شناخته شد.
پگاه بهترین تیم سال قبل دسته اول مسابقات در دو گروه این رقابت‌ها بود، این تیم آمار بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشت و با حداقل باخت که آن معدود شکست‌ها نیز به دلیل نداشتن نفرات اصلی تیم بود با حداکثر امتیاز بالاتر از شیرین‌فراز کرمانشاه در جدول گروه اول قرار گرفت و قاطعانه در پلی‌آف نیز به پیروزی دست یافت تا پس از چند سال دوری بار دیگر طعم حضور در لیگ برتر را بچشد.
پگاه دو فصل قبل نیز در لیگ دسته اول حضور موفقی داشت و پس از پایان این لیگ به مرحله پلی‌آف صعود کرد اما تجربه کم این تیم برای حضور در پلی‌آف باعث شد پیکان گوی سبقت را از پگاه ربوده و به لیگ برتر صعود کند.
پگاه که تمام زحمات فصل خود را بی‌سرانجام می‌دید این بار تصمیم گرفت با درس‌گرفتن از تجربیات و شکست‌های قبلی یک بار دیگر تمام توان خود را برای بازگشت به لیگ برتر به کار بندد که این گونه نیز شد و در شرایطی مشابه با آن فصل بی‌حاصل پگاه قاطعانه به پایان راه رسید و امسال در لیگ هفتم حاضر خواهد بود.
پگاه می‌تواند در لیگ هفتم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال شمال کشور به ویژه گیلان باشد چرا که این تیم پتانسیل بالایی برای کسب موفقیت دارد و با درایت و تیزهوشی مربی توانمندی همچون مجید جهانپور که زحمات زیادی را برای این تیم کشیده است قطعاً این مهم دور از دسترس نخواهد بود.
پگاه برخلاف دو تیم دیگری که از دسته پایین‌تر به لیگ برتر راه پیدا کرده‌اند کار نسبتاً ساده‌تری برای بقا و صدالبته کسب موفقیت در لیگ امسال در پیش خواهد داشت چرا که این تیم در سال قبل تیمی فراتر از تیم دسته اول بود و این مسأله را هم در تمام بازی‌های خانگی و خارج از خانه ثابت کرد.
این تیم که به نظر می‌آید در فصل آینده در زمینی تازه‌ساز و مناسب برای لیگ برتر به میدان خواهد رفت و دیگر دغدغه وضعیت خراب زمین‌های دقیق خواسته‌های مربی و کادرفنی خود، امسال به فکر اثبات توانایی‌های کوچک و بزرگ خود در مقابل بزرگان فوتبال کشور خواهد بود.
بی‌شک اگر پگاه بتواند همانند سال قبل در لیگ دسته اول، بدون استرس و نگرانی به میدان برود و حراسی از نام‌های بزرگ نداشته باشد با حمایت خوبی که هواداران این تیم خواهند داشت می‌تواند عملکرد بسیار مطلوبی را در میان تیم‌های حاضر در لیگ هفتم داشته باشد و در خاتمه هم کارنامه مناسبی از خود بر جای گذارد.
پگاه در کنار لیگ برتر در سال جدید نگاه ویژه‌ای نیز به جام‌حذفی خواهد داشت و حتی شانس خود را برای قهرمانی در این جام و رسیدن به مسابقات آسیایی که دیگر در کشور ما توجه خوبی به آن می‌شود، امتحان خواهد کرد. هجده تیمه‌شدن لیگ برتر کار را برای رسیدن به قهرمانی سخت‌تر و سقوط آسان‌تر کرده است، این را تیم‌هایی همچون پگاه که طعم تلخ سقوط به دسته پایین‌تر را احساس کرده‌اند به خوبی می‌دانند و مطمئناً برنامه دقیق و خاصی برای عدم تکرار این تجربه خواهند داشت.
مطمئناً اگر پگاه در سال جدید به فکر قهرمانی نباشد،‌ در اندیشه رسیدن به خانه‌های بالایی و یا میانه‌های جدول خواهد بود جایی که حاشیه امنیت خوبی برای قرار نگرفتن در میان فانوس به دستان داشته باشد.
پگاه گذشته موفقی در لیگ برتر نداشته است و هرگز نتوانسته در حد یک مدعی در این لیگ حاضر شود، اما به نظر می‌آید این بار کادرفنی، مدیریت و تک‌تک نفرات این باشگاه نیم‌نگاهی به قهرمانی در لیگ برتر هم داشته باشد و تدارک خوبی برای رسیدن به این هدف تاکنون داشته است.
این بازگشت پگاه بازگشت آبرومندانه‌ای برای نماینده استان گیلان است چرا که آنها بدون هیچ حرف و حدیث و حاشیه‌ای با قدرت تمام به لیگ برتر رسیدند و حالا در فکر تکرار موفقیت‌های سال گذشته خود این بار در لیگ برتر هستند.
به‌هر حال بازگشت پگاه می‌تواند بازگشتی ویژه به حساب آید و این خود پگاه است که این موضوع را به اثبات خواهد رساند، ما نیز تنها می‌توانیم منتظر بمانیم و ببینیم آنها قدر عافیت را می‌دانند یا بار دیگر با نمایشی ناامیدکننده و دور از ذهن یک بار دیگر تجربه تلخ سقوط به دسته اول را تجربه خواهند کرد.


عباس :: 86/5/8::  8:28 عصر

 

ثبت‌نام کارت هوداری تیم فوتبال پگاه گیلان آغازشد

ثبت‌نام کارت هوداری تیم فوتبال پگاه گیلان آغازشد
مسوول روابط عمومی باشگاه پگاه گیلان گفت: ثبت‌نام برای دریافت کارت هواداری تیم فوتبال پگاه گیلان آغاز شد. " علی احمدی‌سراوانی " افزود: هوادارانی که تمایل دارند کارت هواداری تیم فوتبال پگاه گیلان را دریافت کنند، می‌توانند با مراجعه به بانک سامان شعبه صابرین گلسار رشت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی گفت: هوادارن با واریز مبلغ یکصد هزار ریال می‌توانند کارت هواداری این باشگاه را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: کسانی که کارت هواداری تیم فوتبال پگاه گیلان را دریافت می‌کنند از مزایای ویژه‌ای نیز برخوردار می‌شوند. وی گفت: هدایایی شامل لباس و پرچم، نوار بازیها و پوستر تیم فوتبال پگاه گیلان به طرفدارانی صاحب کارت ارائه می‌شود. وی اظهار کرد: همچنین اعزام چند هوادار به قید قرعه به بازی‌های خارج از استان نیز از دیگر مزایای داشتن این کارت هواداری است


عباس :: 86/5/7::  12:39 عصر

 
تیم‌ فوتبال‌ پگاه‌ گیلان‌ که‌ در اردوى‌ آماده‌سازى‌ سرعین‌ اردبیل‌ به‌ سر مى‌برد، روز پنجشنبه‌ در دیدارى‌ تدارکاتى‌ به‌ مصاف‌ تیم‌ شهردارى‌ اردبیل‌ رفت‌ که‌ در پایان‌ شاگردان‌ مجید جهانپور موفق‌ شدند با نتیجه‌ پرگل‌ 6 بر صفر حریف‌ خود را شکست‌ دهند. پگاهى‌ها در ادامه‌ اردوى‌ 10 روزه‌ خود در اردبیل، روز دوشنبه‌ نیز دیدار تدارکاتى‌ دیگرى‌ را برگزار خواهند کرد.
مجید جهانپور ضمن‌ اعلام‌ این‌ مطلب‌ گفت: تا روز پنجشنبه‌ در اردبیل‌ خواهیم‌ ماند و سپس‌ به‌ رشت‌ بازمى‌گردیم‌ و پس‌ از چند روز استراحت، در صورت‌ همکارى‌ باشگاه، طبق‌ برنامه‌اى‌ که‌ ارائه‌ کرده‌ایم‌ به‌ اردویى‌ خارج‌ از کشور خواهیم‌ رفت. جهانپور در پایان‌ گفت: سعى‌ مى‌کنیم‌ به‌ اندازه‌ رفع‌ نیازهاى‌ خود، کاستى‌هاى‌ تیم‌ را در فصل‌ نقل‌ و انتقالات‌ برطرف‌ کنیم‌ و تیم‌ را براى‌ فصل‌ جدید لیگ‌برتر آماده‌ سازیم
----------------------------
 
جهانپور: تیمى آماده براى فصل بعد مى سازیم
 
مجید جهانپور
 
سرمربى تیم فوتبال پگاه گیلان گفت: سعى مى کنیم به اندازه رفع نیاز خود کاستى هاى تیممان را در فصل نقل و انتقالات برطرف کنیم و تیمى آماده براى فصل آینده بسازیم. «مجید جهانپور» اظهار داشت: اردوى آماده سازى تیم ما چند روزى است که در اردبیل برپا شده است. در این مدت برگزارى چند بازى دوستانه را در برنامه داریم که نخستین آن پنجشنبه مقابل شهردارى اردبیل برگزارشد.وى درخصوص فعالیت تیم فوتبال پگاه گیلان در فصل نقل و انتقالات گفت: تا به امروز تنها حسین تلقینى و ابراهیم تقى پور از تیم فوتبال مس کرمان به عضویت تیم فوتبال پگاه گیلان درآمده اند و باقى بازیکنان مورد نیاز خود را از دیگر تیم هاى استان گیلان جذب کرده ایم. سرمربى تیم فوتبال پگاه گیلان همچنین ادامه داد: البته با نفراتى چون روبرت مارکوسى، حبیب هوشیارنیزبه توافق رسیده بودیم اما آنها بنا به دلایلى در آخرین لحظه از امضا قرارداد با تیم ما سرباز زدند و به تیم هاى دیگر پیوستند.

مدافع پگاه گیلان:
دیگر به لیگ یک سقوط نخواهیم کرد

ابراهیم تقی پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: تاکنون در یادگیری ضعیف عمل کرده ایم اما با یادگیری که در روزهای آینده صورت می گیرد به طور قطع در لیگ برتر باقی خواهیم ماند.
وی ادامه داد: برای حضور پرقدرت در لیگ برتر پگاه نیاز به بازیکنان با تجربه دارد و با بازیکنانی که در لیگ آزادگان بازی کرده اند در لیگ برتر نتیجه نخواهیم گرفت.
تقی پور خاطرنشان کرد: اردوی که در اردبیل داشتیم برای بازیکنان خیلی مفید بود و با تمرینات بدنسازی که انجام دادیم در طول لیگ مشکل بدنی نخواهیم داشت.
-----------------------------------

برنامه  هفته اول لیگ برتر اعلام شد
 
هفته اول
پنجشنبه 25/5/86

پیکان تهران - برق شیراز (ورزشگاه ایران خودرو) ساعت 17:15
صنعت نفت آبادان - پرسپولیس (ورزشگاه تختی آبادان) ساعت 19:15

جمعه 26/5/86
پگاه گیلان - سپاهان اصفهان (ورزشگاه سردار جنگل رشت) ساعت 17:15

ذوب آهن اصفهان - ملوان (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان) ساعت 17:15
ابومسلم مشهد - صباباتری (ورزشگاه ثامن الائمه مشهد) ساعت 17:15
پاس همدان - مس کرمان (نام ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود ) ساعت 17:15
فجرسپاسی شیراز - شیرین فراز کرمانشاه(ورزشگاه حافظیه ) ساعت 17:15
راه آهن تهران - سایپا تهران (ورزشگاه اکباتان تهران ) ساعت 17:15
استقلال تهران - استقلال اهواز(ورزشگاه آزادی تهران ) ساعت 19:15



:: RSS ::
::پیوندهای روزانه::
مجید جهانپور -پرشین بلاگ [41]
مجید حهانپور - بلاگ پارس [29]
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ [35]
مجید جهانپور - میهن بلاگ [28]
[آرشیو(4)]

::تعداد کل بازدیدها::

22934

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
آرشیو خانه - مجید جهانپور
::لوگوی من::
آرشیو خانه - مجید جهانپور
::لینک دوستان::
وبلاگ هواداران پگاه گیلان
اولین لغتنامه زبان گیلکی
مجید جهانپور - بلاگ پارس
مجید جهانپور - آفتاب بلاگ
مجید جهانپور - میهن بلاگ
مجید جهانپور - پرشین بلاگ
مجید جهانپور - انزلی بلاگ
::وضعیت من در یاهو::
::فهرست موضوعی یادداشت ها::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::